Több időt töltenek médiafogyasztással, mint alvással

Minden korosztály a média rabja. Egy 6 éves ugyanolyan digitális felhasználói tudással rendelkezik, mint egy átlagos 45 éves.

2014. 08. 11. 5:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A britek több időt töltenek tévézéssel, okostelefon, táblagép használatával és rádióhallgatással, mint alvással – derítette ki a brit kommunikációs üzletágat szabályzó Ofcom felmérése.

Az átlagbrit napi 11 órát és 7 percet tölt médiafogyasztással és digitális kommunikációval, ami 2 órás növekedést jelent 2010 óta – olvasható a társaság csaknem 2000 felnőtt és 800 gyerek részvételével készült felmérésében. A szakértők a növekedést azzal magyarázzák, hogy az okostelefonok és táblagépek gyors terjedésével a tömegkommunikációs csatornák még könnyebben elérhetővé váltak.

Az új technológiáknak köszönhetően a munkahelyi feladatok egyre jobban betolakodnak az emberek magánéletébe. Az Ofcom felmérése szerint tíz emberből hat végez a munkájával kapcsolatos teendőket a munkahelyen kívül, 10 százalék pedig még az ágyból is küld munkával kapcsolatos leveleket és szöveges üzeneteket. A britek a munkahelyükön is olvasnak és küldenek privát leveleket, valamint ötből egy brit vásárol magáncéllal az interneten munkaidőben.

A tévézés még mindig a legnépszerűbb elfoglaltság, egy felnőtt átlagosan 3 órát nézi a televíziót naponta. A felmérés szerint jellemzően a 14-15 éves korosztály mozog leginkább otthonosan a digitális technológiák világában, s egy 6 éves ugyanolyan digitális felhasználói tudással rendelkezik, mint egy átlagos 45 éves.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.