A két hajó a dániai Bornholm szigetéről, Rönnéből indult el szombat reggel háromnegyed 7-kor. Aznap délután 15.50-kor kikötöttek a Rügen-szigeti Sellinben, hamarabb, mint tervezték – jelentették be a szervezők. Az idő nagyon kedvező volt, gyenge keleti szél fújt. A 104 kilométeres útra két évig készültek a csapatok. Alig több mint kilenc óra alatt teljesítették azt a távot, melyet egy komp több mint négy óra alatt tesz meg.
A világbajnok Dittmer elmondta: eddig senki sem fogott ekkora vállalkozásba. Bár másutt a világban léteznek hosszabb evezős túrák, azokat szakaszokban teszik meg. Rügen turisztikai központja szerint a világrekordot hivatalosan is megerősítették. A legmodernebb építésű kielboatokban hat evezős ült, kísérőhajókból két-három élsportoló váltotta egymást: negyven perc lapátolás után húsz perc pihenőidőt kaptak. Ez a váltás adta a verseny pikantériáját, hiszen a 16-17 Celsius-fokos vízbe ugorva kellett a cseréket végrehajtani. Vajda Attila Dittmerrel evezett egy csónakban, végül az eseményen másodikként értek célba.
– Elég sokkoló volt! Jó érzés volt úgy evezni, hogy nem éheztem el a vízen. Mindössze egyszer, az utolsó váltásnál görcsölt be mindkét kezem, ami nem csoda, hiszen összességében hét órát eveztem – olvasható Vajda Attila nyilatkozata a Magyar Kajak-Kenu Szövetség MTI-hez eljuttatott hírlevelében.
– Bár nagyon jó hangulatú verseny volt, azért ez nem az a buli kategória. Tisztességesen fel kell készülni, mert tényleg kemény kihívást jelent a versenyzőknek. Ha Dittmerék jövőre is belevágnak, úgy tervezem, hogy jó pár magyar versenyzőt magammal viszek, igazi presztízscsatákat lehetne vívni a Balti-tengeren – mondta Vajda Attila.