Védőnők, játékok, környezetvédelem

A kampány arca, Futurobi segítségével mutatták be a gyerekeknek, miként lehetnek a Föld barátai.

2014. 09. 24. 18:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mozgalmas és aktív fél év után végéhez ért az Országos Gyermekegészségügyi Intézet nagyszabású kampánya, ami mintegy 162 millió forint uniós támogatással valósult meg. A projekt során a fenntartható életmódra hívták fel a figyelmet a családok és a lakosok körében a védőnők, a média és a fesztiválok erejével.

A kampány során sokakban merült fel a kérdés, miként kapcsolódik az OGYEI a környezettudatos életmódhoz. Az elmúlt fél év munkája azonban bebizonyította, hogy az Intézmény tevékenysége és az egészséges életmód szoros kontaktusban áll a fenntartható életmóddal. A gyermekek ez irányú nevelése ugyanis alapjaiban határozza meg, milyen jövő vár ránk. A hozzájuk vezető út pedig egyértelműen a védőnőkön át vezet, akik a kampányban kulcsszerepet játszottak, hiszen a leghitelesebb személynek számítanak a kisgyermekes családok, azon belül is az anyák életében.

Dr. Mészner Zsófia, az OGYEI főigazgatója elmondta, hogy rendkívül fontos és tanulságos az a közvetlen kapcsolat, melyet az országos képzések során a hazai védőnőkkel alakíthattak ki. A projekt szakmai vezetője, dr. Klujber Valéria úgy fogalmazott, hogy a kampány egyik legfontosabb üzenete: megtanítani a lakosságot arra, hogy a környezetvédelem a tévhitekkel ellentétben nem drága dolog, hiszen már egészen egyszerű hétköznapi praktikákkal is tehetünk a környezetünkért. A hazai védőnők közel kétharmadának tartott képzés mellett Toma Andrea projektvezető kiemelte az elmúlt hónapok zenei és gyermekfesztiválokon való jelenlétét. Itt a kisebbek számára játékos formában, a kampány arca, Futurobi segítségével mutatták be, miként lehetnek a Föld barátai. A fiatalabbaknak pedig népszerű selfieversenyt hirdettek a „Pózolj a Tücsökkel” kampány keretein belül.

A rendezvények mellett valamennyi kommunikációs csatornán hirdették a projekt fő üzeneteit, mint a hogyan használjunk kevesebb vizet, vegyszert és energiát, miként segíthetünk abban, hogy minél kevesebb hulladék keletkezzen. Emellett pedig az ÖKO-portál oldalon naprakész és praktikus információkat tettek közzé a védőnők és a családok számára. A portálon a „Futurobi és a mélység őrei” című interaktív képregényen keresztül ügyességi és logikai játékok során tapasztalhatják meg elsősorban a 12 éven aluli gyermekek, miként lehetnek a Föld barátai. Míg a nagyobbak az ÖKO-kaland Facebook-oldalon gazdagodhatnak számos öko-okossággal.

További, bővebb információ: www.okoportal.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.