A térfénykép olyan kettős fénykép, amelynek két felét két szemmel egy időben szemlélve, térhatású képet látunk. Ez a vizuális megoldás az 1850-es és 1870-es évek között hódított a brit középosztály körében, amelynek tagjai sztereonézőn keresztül élvezték a háromdimenziós képek élményét. A térfényképek népszerűségének egyik oka az volt, hogy a nagyközönség számára akkoriban ritkán hozzáférhető híres festményeket másoltak le a fotográfusok, élő színészekkel és díszletekkel rekonstruálva a festett jeleneteket.
A 67 esztendős May – akinek sztereofényképek iránti rajongása egészen gyermekkoráig, a gabonapelyhes dobozokba rejtett ajándékokig nyúlik vissza – mára több mint százezer darabból álló gyűjteményt halmozott fel, amely a világ egyik legnagyobb térfénykép-kollekciója. A Queen együttes gitárosa manapság ritkán találkozik olyan darabokkal, amelyek még hiányoznak a ritkaságokban őrző gyűjteményéből. Mint elmondta, a legmagasabb ár, amelyet eddig egy térfényképért fizetett, 36 ezer font volt.
A londoni Tate Britain új tárlatán a zenész 26 viktoriánus kori sztereoképe látható az alapjukként szolgált eredeti festmények társaságában. A 2015 októberéig látogatható kiállításhoz időzítve jelenik meg a The Poor Man’s Picture Gallery című könyv, amelynek May a társszerzője, aki szerint a tárlat lényege annak bebizonyítása, hogy a sztereoszkópia valódi művészet.
„Az 1850-es és 1860-as években az embereknek nem volt televíziójuk, internetük, videojátékuk, de voltak térfényképeik” – tette hozzá Denis Pellerin francia sztereofénykép-szakértő, a könyv másik szerzője.