Se pénz, se kedv a téli üdülésre – otthon marad a magyar

A magyarok alig egytizede utazik el télen, főként anyagi okok tartják vissza őket, az utazók többsége az aktív kikapcsolódást választja.

UDM
2014. 12. 19. 4:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tárki által a csatorna megbízásából készült felmérés szerint a megkérdezettek 11 százaléka utazik általában valahova telente, az idén télen egy kicsivel még kevesebben: 9 százalék tervez kiruccanást február végéig.

A válaszadók 70 százaléka az anyagi okokat jelölte meg akadályként, 15 százalék nem szeret télen utazni, 7 százalék pedig arra hivatkozott, hogy az idén télen nincs ideje elutazni sehova.

Azok közül, akik elutaznak, a legtöbben nem is mennek messzire: 59 százalék belföldön utazik, 42 százalék a szomszédos országokba látogat el, a dél- és nyugat-európai, illetve távolabbi úti célok igen ritkák – áll a Travel Channel felmérésében. A belföldi út a fiatalabbak – 19-39 évesek – körében népszerűbb, ebben a korosztályban 10 százalékkal többen utaznak Magyarországon belül, mint külföldre.

A télen utazók fele kirándulni, túrázni indul, a sorban mögötte 40 és 39 százalékkal a városnézés, és a síelés, snowboardozás következik. A relaxáció, illetve wellness célú utakat ennél 10 százalékkal kevesebben választják, a magyarok tehát az aktív kikapcsolódást részesítik előnyben – állapítja meg a kutatás.

A síelők háromnegyede a külföldi sípályákat választja. Ausztria, majd Szlovákia a legnépszerűbb hely, Magyarország a harmadik – utóbbi inkább a fiatalabbak körében közkedvelt.

Ezen a télen legtöbben a két ünnep között utaznak, és a válaszadók kétharmada családjával teszi ezt. Az elutazók 21 százaléka megy barátokkal, ők többnyire külföldön szilvesztereznek – derül ki a felmérésből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.