UNESCO-örökségen keresztül vezették el a vasutat

Elkészült Kína délnyugati karsztos régiójának első nagysebességű vasútvonala.

tt
2014. 12. 22. 19:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 857 kilométeres szakasz Kujcsou tartomány székhelyét és legnagyobb városát, Kujjangot köti össze Dél-Kína egyik legfontosabb gazdasági központjával, Kuangcsouval, Európában elterjedt nevén Kantonnal. A vasútvonalat a tervek szerint pénteken állítják üzembe.

A pálya Kujcsou tartomány jellegzetes karsztfelszínén át tekereg, amelyet a UNESCO 2007-ben világörökségi helyszínként ismert el. A síneket gyakran a föld alatt vezették, a vonatok a pálya teljes hosszának mintegy felét a 238 alagút valamelyikében teszik meg. A két leghosszabb alagút egyenként több mint 14 kilométer hosszú, kifúrásuk négy évet vett igénybe.

Az építő cég hat szabadalmat is benyújtott azzal a technológiával kapcsolatban, amellyel az alagutakon 250 kilométer per óra sebességgel áthaladó vonatok által okozott rezgéseket mérséklik.

Kínában működik a világ leghosszabb nagysebességű – legalább 200 km/h átlagsebességű – vasútvonal-hálózata, a pályák hossza jelenleg több mint 15 ezer kilométert tesz ki. Az önmagában leghosszabb, 2298 kilométeres nagysebességű vasútvonal is itt üzemel, Peking és Kanton között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.