Eseménydús napok a mostaniak a világ kereszténysége számára – bár az események egy részéről bizonyára jó szívvel lemondana minden valódi, hát hogyan is „kategorizáljunk”, mondjuk: humanista.
Történt ugyanis, hogy az Iszlám Állam líbiai szárnya lemészárolt hitéért huszonegy kopt keresztény munkást. A „bűnük” annyi volt, hogy életük árán is ragaszkodtak hitbeli meggyőződésükhöz, és nem álltak át az iszlám hit egy olyan típusú eltorzult eszmerendszerének követésére – mert azért most már szinte mindenhol olvashatunk arról, hogy az iszlám meg az Iszlám Állam körülbelül olyan közeli rokonok, mint a Velencei-tó és az Amazonas –, amelynek a világ számára ismert egyik fő jellemzője, hogy ki kell pusztítani mindenkit, aki nem ért egyet a tagok nézeteivel. És itt jegyezzük meg: a keresztények lefejezését iszlám vezetők és a Hamasz radikális iszlám palesztin szervezet is mélységesen elítélte.
Valószínűleg a katolikus egyházfő sem egészen úgy tervezte a hamvazószerdát megelőző napjait, ahogyan végül lefolytak. Bár már vasárnap „feladta a leckét” a Földnek – és a szerinte bezárkózott egyháznak – a negyvennapos nagyböjtre, húshagyókedden a Szent Márta-házban bemutatott szentmiséjén Ferenc pápa elképesztő nyíltsággal és a békeszerető emberek számára akár kézzelfogható reményt is hordozóan kijelentette: nem csak a huszonegy keresztény megölése tűrhetetlen, de az is, hogy bárki fegyvert szállít háborúban álló országoknak.
A fegyverrel kereskedő államok a halállal üzletelnek.
Ugye nem nehéz kitalálni, hogy ez nem egészen csak Líbiának, Egyiptomnak vagy a közel-keleti és közép-ázsiai térségnek szólt? (Az egyházfő 2013-as megválasztása óta többször elítélte már a fegyverkereskedelmet, és hangsúlyozta, hogy a háborúk mögött nagyon gyakran a fegyverkereskedelem üzleti érdekei húzódnak meg.)
A keresztény világ tehát ilyen lelkiállapotban kellene, hogy most beleálljon ebbe a negyvennapos lelki vándorlásba, a készülődésbe Jézus világmegváltó kereszthalálának és valóságos testi feltámadásának ünnepére.