Hulladékolajjal repült egy Boeing 737-es

Hulladékolajjal vegyített kerozinnal tette meg útját a kínai Hainan Airlines egyik Boeing utasszállító repülőgépe a hétvégén Sanghaj és Peking között – számolt be a környezetvédelmet szolgáló alternatív megoldásról a kínai média.

UDM
2015. 03. 24. 5:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első ízben ilyen üzemanyaggal feltankolt járat 156 utassal és 8 fős személyzettel teljesítette a távot a két nagyváros között. A Hainan Airlines a kísérlettel a környezetvédelem iránti elkötelezettségét szeretné demonstrálni, illetve azt bizonyítja, hogy e bioüzemanyagnak a légi közlekedésben is biztonságos a felhasználása – jegyzete meg Pu Ming a legnagyobb kínai magán-légitársaság alelnöke, aki maga is az utasok között volt.

A kínai fővárosban sikerrel landolt Boeing hajtóanyagát a China National Aviation Fuel-csoport és a Sinopec, Ázsia legnagyobb olajfinomító és petrolkémiai vállalata biztosította, s a hírek szerint a repülő feltankolásához 50-50 százalékban használtak hagyományos kerozint és úgynevezett csatornaolajból készült üzemanyagot.

Ian Thomas a Boeing China elnöke jelentős mérföldkőként értékelte az újítást. Lü Ta-peng, a Sinopec szóvivője pedig cégének zöldfejlődését és az alacsony károsanyag-kibocsátást szolgáló tudományos-technikai fejlesztés iránti elkötelezettségét hangsúlyozta.

Kínában az elmúlt években bűnözői csoportok sora bukott le amiatt, hogy az éttermekből begyűjtött, rákkeltő, újrahasznosításra szánt főzőolajat hoztak forgalomba, és igen súlyos ítéletek is születtek ezekben az ügyekben.

A Hainan Airlines megoldásával két legyet kíván ütni egy csapásra: megoldást kínál a használt olaj bioüzemanyagként való felhasználására, másrészt – elvben – legális csatornába terelheti e hulladékolaj felhasználását.

A szakértők szerint a bioüzemanyagokkal – akár növényekből, például algából, kukoricából, akár használt étolajból előállítottakról van szó – a károsanyag-kibocsátás 50-80 százalékkal is csökkenthető a kőolajszármazékokhoz képest. Kínának, illetve a kínaiaknak sajtójelentések szerint a következő húsz évben több mint hatezer új repülőgépre lesz szüksége, s ezért a pekingi kormány komoly alternatívaként tekint a bioüzemanyagokra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.