A kiállított bútorokon alvók ellen harcol az IKEA Kínában

Volt olyan nap, amikor az áruházi ágyak mintegy felét foglalták el a vásárlók.

MA
2015. 04. 08. 21:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A beszámoló szerint a svéd bútorkereskedelmi óriás a jövőben nem tűri el, hogy kínai vásárlói a kiállítótér ágyain és székein aludjanak, mint tették azt jó páran korábban.

A kínai interneten terjedő képek tanúsága szerint eddig gyakorlat volt, hogy a vásárlásban elfáradt kínai látogatók egy része akár cipőjét ledobva és takaró alá bújva rövidebb-hosszabb időre élesben is kipróbálta az IKEA bútorait. A Zsenmin Zsipao központi napilap szerint a „pihenés” olyan méreteket öltött, hogy egy-egy nap akár a fővárosi áruházi ágyak felét is elfoglalták a vásárlók.

Korábban a svéd cég megengedőnek bizonyult, és tavaly nyáron a Wall Street Journal napilapnak az áruházlánc szóvivője még úgy nyilatkozott, a cég nem kezeli a jelenséget problémaként, sőt „örül, hogy a vásárlók otthon érzik magukat”.

A híradások szerint az engedékenységnek vége, s a cég alkalmazottai nem engedik meg, hogy a vásárlók cipő nélkül tartózkodjanak a boltokban, aludjanak az ágyakban és a légkondicionált üzletek más pontjain, ugyanakkor a bútorok kipróbálása – az IKEA jól ismert üzletpolitikájának megfelelően – továbbra is engedélyezett lesz.

Egyelőre nem lehet tudni, hogyan fogják nagyobb tömegek esetén megakadályozni az áruházban alvást.

Az IKEA rendkívüli népszerűségnek örvend a kelet-ázsiai országban. 1999 óta van jelen a kínai piacon, s mára tíz legnagyobb áruháza közül nyolc itt található, a kínaiaknál csak a svédországi egységek nagyobbak. Az elmúlt években a kínai eladások mutatják az egyik leggyorsabb növekedést a világon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.