Kriesch Attila kifejtette: célszerű független fórumokon és nem az adott reklám oldalán utánaolvasni a fogyasztószereknek, tájékozódni a megbízhatóságukról. Ugyanakkor semmilyen értékelés nem tekinthető kétségbevonhatatlannak – hangsúlyozta.
Elmondta, az EFK az informális panaszkezelés során arra törekszik, hogy minden esetben kompromisszum szülessen a felek között. A fogyasztószereknél azonban nagyon nehéz a forgalmazó vállalatokat elérni, ezért megelőzésként a körültekintő vásárlást ajánlotta.
Az igazgató bármilyen szer megvásárlásakor a bankkártyás fizetést javasolta, mivel így az ügyfelek esetleges panaszaikat utólag is érvényesíthetik: a hatályos szabályok és szerződéses garanciák ugyanis védelmet nyújtanak akkor, ha hibás a termék, nem érkezik meg, illetve ha visszaélnének az adatokkal.
Közölte, az EFK a magyar vásárlók és az EU más tagállamaiban, illetve Izlandon és Norvégiában székhellyel rendelkező külföldi vállalkozások között közvetít például termékvásárlással, internetes vásárlással vagy a légi közlekedéssel kapcsolatos problémák esetében.