Kiéhezteti a rákot! – a ketogén diéta csodája; Mobilsugárzás – testközelben rombol; Halálos fájdalomcsillapítás; Mammográfia – mégsem ment életet?; Agyserkentő módszerek (gyerekeknek). Ez csak néhány az „Amiről az orvos nem mindig beszél” című magazin első számának címlapján szereplő címekből. Talán ezek alapján is sejthető az újság (melynek alcíme: Dönts helyesen – segítünk!) tematikája és célközönsége. A Kossuth Kiadó egy másik kiadványába helyezett szórólap szerint a lap tartalma nem más, mint „megbízható válaszok, nyugtalanító kérdésekre – tabuk nélkül”.
Minthogy a magyar kiadvány licenctermék, nem érdektelen megvizsgálnunk az eredeti kiadványt, a What Doctors Don’t Tell You-t (WDDTY), illetve a működését övező kétes ügyeket. Merthogy dacára a magyar szórólap jól hangzó szlogenjének („Új, rendhagyó magazin, az egészségtudatos emberek kedvence világszerte”), az angol WDDTY-ban közölt cikkek megítélése minden, csak nem egyöntetűen pozitív. Már az angol címe (Amit az orvos nem mond el neked) sem hagy kétséget célja felől: az egész kiadvány másról sem szól, mint a „hivatalos”, magyarul bizonyítékokon alapuló orvoslás hiteltelenítéséről, és a gonosz, pénzéhes orvosokkal és gyógyszercégekkel szemben lázadó „gyógyítók” (és pénzért kapható termékeik) reklámozásáról. További tipikus címek a brit verzióból: Hogyan hazudott az Egyesült Királyság az MMR-döfésről [a csalók által autizmusokozással vádolt MMR-oltást próbálják gúnyolni]; Hogyan élheted túl a kórházi kezelést?; A kemoterápia korai áldozatai; A varázslatos étrend-kiegészítő problémás gyerekek számára; Tíz szuper étel az Alzheimer-kór megelőzésére; A horrorsztorim – Lotte Amit a HPV-oltása óta nem tud rendes életet élni.
###HIRDETES###
De ne rohanjunk ennyire előre, nézzük meg, hogy hogyan ragadtathatta magát a brit újságírás egyik legpatinásabb intézménye, a The Times a következő címre néhány évvel ezelőtt: Felhívás a rémhírterjesztő magazin betiltására. A cikk egy tudósok, orvosok és a józan eszük birtokában lévő átlagemberek által indított kampányról szól, amellyel a nagy újságárusító hálózatokat próbálták rákényszeríteni arra, hogy ne forgalmazzák a WDDTY-t (mint utóbb kiderült, részben sikeresen). A kampányt ismert, a legnagyobb lapoknak is rendszeresen író szakértők is támogatták, mert mint a cikk emlékeztet, a magazin „azt állatja, hogy a C-vitamin gyógyítja a HIV-fertőzöttséget, a homeopátia kezeli a rákot, és utalt arra, hogy a méhnyakrák elleni vakcina több száz lányt ölt meg.”