Van egy rettentően sikeres tematikus Instagram-csatorna, a Miserable Men (nyomorult férfiak). Ez olyan férfiakat mutat be, akik elkísérték feleségüket/barátnőjüket valamilyen csajos programra, de ott halálra unják magukat, és gyűlölik a világot. Vannak itt butikban alvó bácsik, plázafolyosón lévő padon egymás mellett ülő, hatalmas szatyrokat, bevásárlókocsit őrző urak, cipőboltban várakozó férfiak, akik épp kiolvasták a Háború és békét. Mintha a Miserable Men elevenedett volna meg a szombat esti Cesar Millán-show Sportarénába érkező közönségének főszereplésével. Lelkes, izgatott hölgyek és kevésbé elragadtatott férfi kísérőik. Az előadás alatt, ahogy az manapság minden koncerten megszokott, mindenhol a nézőtéren LCD képernyők kékes fényét lehetett látni. De itt csak a telefonok fele mutatta a kamera által épp akkor látott képet, mert gazdája fényképezett vagy videózott. A többi telefonon játszottak, olvastak, chateltek.
Persze ez természetes. A legtöbb ember valamiféle gyerekként tekint a társállatokra, és így a nőkben mélyebb érzelmeket váltanak ki. E felfokozott lelkiállapot tökéletes alapot ad a sikerhez. Ehhez szinte nem is kell a személyes jelenlét. Elég ha csak a kivetítőn megjelenik egy kissé alacsony, de egyértelmű latinos személyiség- és testalkati jegyekkel megáldott férfi, aki (legalábbis a videón) kedves a kutyákkal és minden más állattal is. A közönség már ettől is tombol, noha ezt már ezerszer láthatta a tévében. A jelenség, el kell ismerni, a célközönség jó része számára ellenállhatatlan. Amikor végre megjelenik, Cesar Millán könnyedén mozog a színpadon, jól kimérten adagolja a megható és vicces anekdotákat (mexikói-amerikaiként Trump persze kihagyhatatlan), bár mondanivalójának nem sok íve van. Mintha a korábban sikeres sztorikat, gegeket válogatás és különösebb szerkesztés nélkül hányták volna egymásra.
De rajongói rajonganak, ő pedig szappanopera-színésznek is elmehetne, olyan hatásosan képes megjeleníteni végletesen elnagyolt, sablonos karaktereket, miközben a kutyák és a macskák (a laikusok elképzeléseinek tökéletesen megfelelő) különbségeit mutatja be, vagy az amatőr és a profi gazda viselkedését karikírozza. Cesar Millán a kutyáknál talán csak az emberek elbűvöléséhez ért jobban. A New York Times róla szóló portréja is a közönsége és üzleti partnerei felé ugyanolyan intenzíven tündöklő egyéniségét emeli ki, mint sikerének legfőbb forrását. Pedig Millán megítélése minden, csak nem egyöntetűen pozitív. Sőt rajongói és utálói ölre képesek menni védelmében és ellenében.