A kutatás szerint az elmúlt tíz évben a 2019 és 2020 júliusa közötti időszakban volt a legalacsonyabb a hamis termékeket vásárlók aránya, de rámutat arra is, hogy a lakosság 80 százaléka egyáltalán nem vásárolna hamis vagy kétes forrásból származó terméket.
A korábbi évekhez hasonlóan idén is a hamisított márkás ruházat volt a legkelendőbb az illegális termékek között, a válaszadók 14 százaléka szerzett be ilyen típusú árucikkeket.
Kiemelték:
azok közül, akik az elmúlt egy évben vásároltak hamis terméket, a legtöbben, 62 százalékuk a beszerzett termék alacsonyabb árát jelölték meg fő motivációjuknak.
Emellett fontos tényezőnek jelölték meg a minőséget is, 59 százalékuk ugyanis azért választott illegális forrásból származó termékeket, mert elégedett volt annak minőségével, további 45 százaléknak pedig nem játszott szerepet a döntésben az adott termék legalitása.

Fotó: Flickr
A hamisítás veszélyeinek megítélésével kapcsolatban az előző évekkel összehasonlítva jelentősen csökkent azoknak a válaszadóknak az aránya, akik szerint a hamisítás valóban veszélyes az egészségre: míg a korábbi években folyamatosan 70 százalék felett volt ez az arány, addig idén mindössze a kitöltők 62 százaléka tulajdonított egészségkárosító hatást a hamis árucikkeknek.
A korábbi évekhez képest egyre kevesebben értékelik bűncselekményként a hamisítványok terjesztését:
2020-ban csupán a megkérdezettek 54 százaléka tartja bűncselekménynek a hamisítványok eladását.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Bélyegre került az egy éve átadott Puskás Aréna
A Magyar Posta alkalmi bélyegblokkot bocsátott ki pénteken az egy éve átadott Puskás Aréna tiszteletére.
A sorszámozott bélyegblokk Hefelle Glória grafikusművész tervei szerint az ANY Biztonsági Nyomdában készült 50 ezer példányban.
A megjelenés napjától megvásárolható az elsőnapi postákon és a Filapostán, továbbá megrendelhető a Magyar Posta internetes áruházából is. Az alkalmi bélyegblokkon, a borítékon és a bélyegzőben az Arénáról készült külső és belső felvételek, valamint az intézmény logója szerepel.
A Magyar Posta Zrt. sajtóközleménye emlékeztet rá, hogy Közép-Európa legnagyobb, legkorszerűbb élményarénája 2019. november 15-én, a Magyarország-Uruguay felkészülési labdarúgó-mérkőzéssel nyitotta meg kapuit.