Hagyományokra utal, de a jövőnek üzen az Egri borvidék arculata

A hagyományokra utaló, de a jövőnek is üzenő új arculattal jelentkezik az Egri borvidék. A szárnyas bikát ábrázoló új logóval és az arra épülő arculattal először a július 21-én kezdődő, egri Vino fesztiválon találkozhat a közönség – derül ki az MTI tudósításából.

Forrás: origo.hu2021. 07. 14. 18:52
A kép illusztráció Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Öt éve alakult meg helyi borászok összefogásával az Egri Borműhely, amely piackutatást is rendelt, hogy felmérje a fogyasztók kapcsolatát a borvidékkel. A sok pozitív visszajelzés mellett ekkor kiderült, hogy a programkínálat és a kommunikáció újragondolásra szorul – idézte fel az új arculat keddi budapesti sajtóbemutatóján az Egri Borműhely elnöke.

Soltész Gergő hozzátette: ezt követően az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsával (EBHT) együttműködésben a borvidék számára új marketingstratégia készült, amelynek egyik eleme az új arculat, másrészt

dolgoznak az egri borok stílusának egységesebbé tételén is.

Az új arculatot az EBHT megrendelésére Ipacs Géza grafikus készítette el, aki maga is Egerben él, és számos egri borásszal dolgozott együtt – mondta el Soltész Gergő, hangsúlyozva: egyértelmű választás volt az ő személye.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

Ipacs Géza kiemelte, hogy egy új arculattal jó esetben nem csupán egy egységesítő vizuális elem készül el, hanem az egyfajta irányt is tud mutatni. A grafikus ezért nemcsak egy logót, hanem egységes arculatot tervezett a szárnyas bika motívumra felfűzve, amely utal a borvidék legismertebb márkájára, az egri bikavérre, de a fejlődésre, a helyi borászok lendületére is. Ehhez kapcsolódik az „Egri bor – Szenvedély 1000 éve” szlogen.

Soltész Gergő hozzáfűzte: fontos volt, hogy az új arculat hangsúlyosan utaljon a tradíciókra, hiszen

sok évszázad tapasztalata teszi lehetővé, hogy olyan finom bort készítsenek az egri borászok, mint amilyet most kóstolhat a fogyasztó.

Ugyanakkor nem kizárólag a bikavérre épül a kommunikáció, a cél ugyanis megmutatni, hogy az Egri borvidék a nagy vörösborok mellett kiválóan alkalmas nagyszerű fehér és rosé borok készítésére is – jegyezte meg.

Elmondása szerint az új arculat az Egri borvidék nyári rendezvényein debütál: elsőként a Vino fesztivál közönsége találkozhat vele július 21. és 27. között, de az augusztus végi Egri bikavér ünnepen is a friss arculatot használják már.

Az új stratégia része, hogy Egerben minden évszaknak meglesz a saját tematikája és boros eseménye, az idei év végén új eseményként debütál például az a rendezvény, amely a dűlős borokat mutatja be – közölte Soltész Gergő.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Pexels

Borkultúráért a borvidékét vesztett Debrecenben

A hazai és határ menti borkultúra fejlesztését, népszerűsítését tűzte ki célul a Debreceni Borbarátok Társasága Egyesület. Ehhez hatékony eszközt is választott, amikor tíz évvel ezelőtt létrehozta a Debreceni Borozó című periodikát (utalás Petőfi első, nyomtatásban megjelent versére is: „Gondűző borocska mellett / vígan illan életem, / Gondűző borocska mellett / Sors, hatalmad nevetem.”) A negyedévente tízezer példányban megjelenő lap a bor- és gasztronómiai kultúráról szól, bemutatta és bemutatja a hazai és a határon túli borvidékeket is. Kezdetben a Mátrára, a Bükkre, Egerre, Tokajra koncentráltak, de 2016 óta az ország összes tájegységére és a határ menti borvidékekre is kiterjesztette érdeklődési körét. Mindenhova ellátogatnak, hogy bemutassák a pincéket, s a helyi borkultúrákat. Érdemes kiemelni tevékenységüket Debrecen egykori borvidéke, az Érmellék irányában. Sokat tettek az itteni borok, köztük a bakator újrafelfedezéséért.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.