A karácsonyi menünek tízből négy válaszadó esetében ugyanúgy része volt a kávé, mint minden étkezésnek – a válaszadók tíz százaléka még 24-én, a karácsonyi vacsora után is kínált a menühöz kávét. Szintén minden tizedik válaszadó kiemelt szerepet szán a kávénak – ők vagy kávékülönlegességekkel készülnek, vagy a desszerthez illő kávét kínálnak ezekben a napokban a család és a vendégek számára.
A válaszadók többsége, tízből heten ugyanolyan márkát, ugyanúgy elkészítve fogyasztanak az ünnepeken is, mint a hétköznapokon, míg minden harmadik válaszadó ilyenkor valami specialitással rukkol elő: 11 százalékuk kávékülönlegességgel, tíz százalékuk ízesített kávékkal készül az ünnepekre, míg hét százalék magasabb minőségű kávét választ ilyenkor.
A kávékülönlegességek, ízesített kávéitalok vásárlása népszerűbb a nők, mint a férfiak körében, és a kutatás szerint a nők szívesebben is készítik és fogyasztják ezeket ebben az időszakban.
A férfiak körében magasabb, 66 százalék azok aránya, akik mindig szánnak időt a kávézásra, míg a nők esetében csak 56 százalékuk.
A nemzetközi statisztikák szerint a legnagyobb kávéfogyasztók a finnek, ők évente fejenként átlagosan 12 kilót használnak fel, a magyarok az 56. helyet foglalják el a 3,1 kilogrammos fogyasztással.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)