Szinte már bármit rendelhetünk házhoz

Megtöbbszörözte éttermi és futárpartnerei számát a Foodpanda és a Wolt, miközben már a saját élelmiszerüzlet-hálózatukat építik. A járvány idején is tovább nőtt a forgalmuk, egyik kiszállított slágertermékükké a Covid-antigéntesztek váltak – számol be a VG.

Forrás: Vg.hu2022. 01. 25. 8:32
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már élelmiszert, ruházatot, játékot, virágot, állateledelt és gyógyszertári termékeket is házhoz szállítanak több száz üzletből a népszerű ételfutár-vállalatok.

A VG érdeklődésére Sabjányi László, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a koronavírus miatti járványhelyzet felgyorsította azt a dinamikus növekedést, amellyel a magyarországi piacon 2018-ban megjelent cég az eredeti üzleti terveiben is számolt, de nem kizárólag a pandémia hatásait látják az intenzív terjeszkedésben. Míg 2019-ben körülbelül 500 éttermi partnerrel működött együtt a cég, ma már 23 városban több mint 3,5 ezerrel, és mintegy 6,5 ezer futár partnere van. 

A leggyorsabban 2020 tavaszán nőtt a cég, amikor a járványhelyzet alatti lezárások miatt hirtelen megnőtt a hozzá csatlakozni kívánó éttermek száma, és a futármunka is népszerűbbé vált, több ezer új futárra lett szükség országszerte. 

A futárokat egyébként a Wolt és a Foodpanda is szerződéses partnerként, azaz nem munkavállalóként, hanem alvállalkozóként foglalkoztatja. Sok futár számára e munka csak kiegészítő jövedelemszerzés.

A Foodpanda színeiben több mint négyezer biciklis, robogós és autós futár rója az utcákat 35 városban, míg a szolgáltatásuk ma már 900-nál is több településen érhető el– tudta meg a VG Blaumann Debórától, a társaság marketingigazgatójától. 

A Foddpandának 6,5 ezer szerződött partnere van, ezek éttermek és egyéb üzletek, amelyeknek a vállalat több mint kétmilliós megrendelői bázisa jelentős forgalmat generál. A cég illetékesének tájékoztatása szerint a felnőtt hazai lakosság több mint 25 százaléka a felhasználójuk, az utóbbi egy évben az átlagos kosárérték pedig 6 százalékkal nőtt.

A növekedés egyik oka a bővülő kínálat, egy másik pedig a nagyobb értékű termékek megjelenése, hiszen már nemcsak ebédet és vacsorát, hanem más élelmiszereket, továbbá például kozmetikai és patikai termékeket, étrend-kiegészítőket, vagy éppen virágot is házhoz rendelhetnek a vevők.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Unsplash)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.