Szinte már bármit rendelhetünk házhoz

Megtöbbszörözte éttermi és futárpartnerei számát a Foodpanda és a Wolt, miközben már a saját élelmiszerüzlet-hálózatukat építik. A járvány idején is tovább nőtt a forgalmuk, egyik kiszállított slágertermékükké a Covid-antigéntesztek váltak – számol be a VG.

Forrás: Vg.hu2022. 01. 25. 8:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már élelmiszert, ruházatot, játékot, virágot, állateledelt és gyógyszertári termékeket is házhoz szállítanak több száz üzletből a népszerű ételfutár-vállalatok.

A VG érdeklődésére Sabjányi László, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a koronavírus miatti járványhelyzet felgyorsította azt a dinamikus növekedést, amellyel a magyarországi piacon 2018-ban megjelent cég az eredeti üzleti terveiben is számolt, de nem kizárólag a pandémia hatásait látják az intenzív terjeszkedésben. Míg 2019-ben körülbelül 500 éttermi partnerrel működött együtt a cég, ma már 23 városban több mint 3,5 ezerrel, és mintegy 6,5 ezer futár partnere van. 

A leggyorsabban 2020 tavaszán nőtt a cég, amikor a járványhelyzet alatti lezárások miatt hirtelen megnőtt a hozzá csatlakozni kívánó éttermek száma, és a futármunka is népszerűbbé vált, több ezer új futárra lett szükség országszerte. 

A futárokat egyébként a Wolt és a Foodpanda is szerződéses partnerként, azaz nem munkavállalóként, hanem alvállalkozóként foglalkoztatja. Sok futár számára e munka csak kiegészítő jövedelemszerzés.

A Foodpanda színeiben több mint négyezer biciklis, robogós és autós futár rója az utcákat 35 városban, míg a szolgáltatásuk ma már 900-nál is több településen érhető el– tudta meg a VG Blaumann Debórától, a társaság marketingigazgatójától. 

A Foddpandának 6,5 ezer szerződött partnere van, ezek éttermek és egyéb üzletek, amelyeknek a vállalat több mint kétmilliós megrendelői bázisa jelentős forgalmat generál. A cég illetékesének tájékoztatása szerint a felnőtt hazai lakosság több mint 25 százaléka a felhasználójuk, az utóbbi egy évben az átlagos kosárérték pedig 6 százalékkal nőtt.

A növekedés egyik oka a bővülő kínálat, egy másik pedig a nagyobb értékű termékek megjelenése, hiszen már nemcsak ebédet és vacsorát, hanem más élelmiszereket, továbbá például kozmetikai és patikai termékeket, étrend-kiegészítőket, vagy éppen virágot is házhoz rendelhetnek a vevők.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Unsplash)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.