Velocipéddel Nagy-Britannián keresztül

Dean Williams a kerékpár előfutárán szeretne jótékonysági bringatúrát tenni, hogy pénzt gyűjtsön, és eljusson a 2022-es Battlefield Bike Ride-ra, amely a pandémia miatt elmaradt az idén – olvashatóa CsupaSport cikkében.

Forrás: CSUPASPORT.HU2021. 03. 11. 14:40
null
Tiszakécske, 2014. június 26. Velocipéddel versenyez egy résztvevõ a veterán kerékpárok nemzetközi találkozóján Tiszakécskén 2014. június 26-án. A rendezvényre tizennyolc országból több mint százötven résztvevõ jelentkezett, Európán kívül az Egyesült Államokból, Kanadából, Ausztráliából és Indonéziából is. MTI Fotó: Ujvári Sándor Fotó: Ujvári Sándor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ötszáz kilométert letekerni néhány nap alatt bármelyik jó formában lévő szabadidő-kerékpárosnak gyerekjáték. A kicsivel több mint 200 kilométeres Balaton-kört is teljesíthetjük egy laza, tízórás bringázással, és egy nap pihenő után akár megismételhetjük a mutatványt. Ezért aztán első hallásra nem is nagyon értjük, miért került a brit közszolgálati média, a BBC kerékpározással foglalkozó rovatába a Hinckleyben élő Dean Williams, aki arra készül, hogy júniusban átszelje Nagy-Britanniát az angol tengerparttól a skótig. A címlapra kerülés oka, hogy a 483 kilométert klasszikus velocipéden szeretné megtenni, amelynek első kereke két méter átmérőjű, a hátsóé pedig mindössze 30 centiméter.

Velocipéd kerékpár több európai országban is nagy népszerűségnek örvend a veterán kerékpározást kedvelők körében. (A fotó a tiszakécskei veterán kerékpárok nemzetközi találkozóján készült.)
MTI Fotó: Ujvári Sándor

A brit veterán – aki ötvenedik születésnapjára kapta az elsőkerék-hajtású járgányt – eredetileg az 563 kilométer hosszú, az első világháború észak-francia és belga színhelyeit érintő bringatúrán, a Battlefield Bike Ride-on indult volna. Mivel a koronavírus-járvány miatt az idei eseményt lefújták, kénytelen saját hazájában teljesíteni a különleges kihívást.

„Kényelmes járgány, kifejezetten túrázásra gyártották – mondta velocipédjéről. – Persze nem ugyanaz az élmény, mintha normális kerékpáron ülne az ember, de így is szórakoztató. A seregben szolgáltam, amikor derékfájás kezdett gyötörni, amely azóta is vissza-visszatér. Ezért

miután leszereltem, úgy döntöttem, a hagyományos országúti kerékpárról a derékkímélő velocipédre ülök át, mert ezen egyenes háttal kell tekernem.

Amerre csak járok, megbámulnak az emberek, sok autós rám dudál, hogy üdvözöljön, mások pedig megállítanak néhány szóra. Örülök, hogy velocipéden ülve mosolyt varázsolhatok az emberek arcára.”

A jármű sajátossága, hogy az első kereke két méter átmérőjű, míg a hátsóé mindössze 30 centiméter (A képen: egy 1880-ban gyártott Hochard velocipéd az ingolstadti Audi-múzeumban)
MTI Fotó: Krizsán Csaba

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

A kerékpározás egészségmegőrző hatásai

Egyre többen vannak tisztában a kerékpározás és annak jótékony egészségügyi hatásainak kapcsolatával. Szerencsére mind népszerűbbé válik ez a sportág, akár hobbiból, akár profiként műveljék is.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.