A háromszintes épületben kialakított turisztikai attrakcióhoz a tulajdonos-működtető Akron Reklámügynökség Bt. közel 20 millió forintnyi vissza nem térítendő támogatást kapott az Új Széchenyi Terv keretén belül, s ugyanennyi pénzt tettek hozzá saját forrásból – mondta el Spáth Diána, az 1994 óta működő mikrovállalkozás vezetője az MTI-nek. A pálinkamúzeum évszakoktól függetlenül egyedi „élménycsomaggal” gazdagítja a Visegrádra jelentős számban látogató hazai és külföldi turistákat – hangoztatta a reklámügynökség tulajdonosa, aki szerint a földszintből, pincéből és jégveremből álló, 100 négyzetméteres ingatlanban mindig is működött valamilyen üzlet.
A múzeumban elhelyezett monitorokon az érdeklődők végigkísérhetik a pálinka lepárlásának folyamatát, megismerkedhetnek a szeszes ital alapanyagaival, változataival (például a gyógypálinkákkal), és a zugfőzés kulisszatitkait is elleshetik. Az egyik tárlóban kiállított tárgyak tanúsága szerint sokan akár tejeskannát vagy permetezőt is használtak zugfőzőeszközként, de a tiltott munkafolyamat gyakran balesetekhez vezetett, mint ahogy az a jégveremben berendezett zugfőzőben is történik (az interaktív főzés gombnyomásra indul, és egy lepárláshoz használt kukta felrobbanásával zárul) – magyarázta Spáth Diána.
A turisztikai látványosság megtekintése során egy különleges szoftver segítségével egyedi címkét lehet készíteni, amely aztán akár a múzeumshopban vásárolt hétféle ízű, saját cefrézésű pálinka valamelyikének üvegére kerülhet.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!