Budapest Márka címet kapott a Gerbeaud és az Onyx

Magas színvonalú magyar és nemzetközi szolgáltatásaikat ismerték el.

UDM
2014. 03. 25. 13:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Kevés márkanév érdemli meg jobban az elismerést, mint a Gerbeaud, hiszen ez már régóta valódi minőséget képvisel, és régóta viszi jó hírét Budapestnek és Magyarországnak a világban” – méltatta a cukrászdát Rogán Antal ötödik kerületi polgármester kedden, az elismerés átadásakor.

Szentes Tamás főpolgármester-helyettes felidézte: a Budapest Márka címet Budapest Fővárosi Közgyűlése 2013-ban alapította azért, hogy olyan kiemelkedő tevékenységeket és szolgáltatásokat díjazhasson, amely a főváros és az ország hírnevét egyaránt öregbíti.

Ahogyan korábban megírtuk, az Onyxnak ítélték Az Év Étterme címet 2013-ban, az elismerést a Hennessy-Dining Guide Év Étterme díj átadógálájának keretében vette át a konyhát vezető Szulló Szabina és Széll Tamás.

Rogán Antal mindkét vendéglátóhelyről hangsúlyozta: nem egyszerűen olyan kávéházi és éttermi kultúrát építenek, amely speciálisan magyar, hanem egyaránt jellemzi őket a minőség, a kiszolgálás magas színvonala és a felkészültség is, amely nagyon sokat hozzátesz ahhoz, hogy az étterem és a cukrászda egyaránt erősítse az ország és Budapest hírnevét.

Niszkács Anna, a Gerbeaud értékesítési és marketingigazgatója felidézte, hogy a cukrászdát Kugler Henrik soproni cukrász alapította 1858-ban a mai József nádor téren, mai székhelyére, a Vörösmarty térre 1870-ben költözött át.

A tulajdonos 1884-től adta át a cukrászda vezetését Gerbeaud Emilnek, aki számos újítást vezetett be, egyebek mellett párizsi édességekkel, több mint százféle teasüteménnyel és csemegecukorkákkal bővítette a kínálatot, de ő honosította meg Magyarországon a macskanyelvet és a konyakos meggyet is, amelyet azóta is árusítanak.

A cukrászda az elmúlt évtizedekben komoly nemzetközi hírnevet is szerzett, kínálatában a hagyományt képviselve megtalálható a klasszikus Dobos torta, az Esterházy torta és a Gerbeaud szelet is, az innovációt pedig többek közt a narancsos-karamellás és a bazsalikomos-citromos, illetve a royal csokoládészelet képviselik.

Hamvas Zoltán a cég éttermi igazgatója, elmondta, hogy az Onyx étterem 2007 áprilisában nyitotta meg kapuit a cukrászda mellett azzal a céllal, hogy egy nemzetközi mércével is elismert éttermet hozzanak létre.

Az 55 személyes étterem étlapján a magas minőségű nemzetközi ételek mellett hazai alapanyagokból készülő, hagyományos magyar fogások is szerepelnek.

Széll Tamás souschef a 2013-as lyoni Bocuse d’Or szakácsversenyen 10. helyezést ért el, és Európa 7. legjobb csapata a magyar válogatott lett, emellett a Gault et Milla étteremkalauz 17 pontos minősítéssel, a Michelin Guide 2011-ben egy Michelin-csillagalismerte el az éttermet.

A Budapest Márka címmel oklevél jár, valamint jogosultság a Budapest Márka embléma használatára.

Az elismerést négy területen osztják ki: kiemelkedő termékek, szolgáltatások, kimagasló kulturális-művészeti eredmények, valamint kimagasló közszolgáltatások. Az elismerést területenként évente legfeljebb tíz alkalommal adományozzák.

A Budapest Márka cím korábbi kitüntetettjei közé tartozik a vendéglátóhelyek közül a XVIII. kerületben működő Zila Kávéház – Krisztina Cukrászda és Étterem, és a csepeli Rizmajer Kézműves Sörfőzde és Sörház is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.