Augusztus 25-ével új sorozatot indított az MNO. 1938-ban ezen a napon jelent meg a Magyar Nemzet első száma, ebből az alkalomból pedig múltidézésbe fogtunk. Keressék mindennap a 77, illetve 50 évvel ezelőtt megjelent cikkeket az MNO-n! Válogatásunkban riportok, publicisztikák, interjúk, hírek sorakoznak majd az adott napi számból, bepillantást engedve nemcsak a korba, de az azt bemutató Magyar Nemzet szellemiségébe is.
Bemutatták a főváros legújabb villamosvonalát
Ma délelőtt mutatta be a BSZKRT vezetősége a hatóságoknak és sajtó képviselőinek a legújabb villamosvonalat, amely most épült a a kőbányai iparvasút és a kispesti szeméttelep vasúti vágányainak felhasználásával. A villamosvonalon a Szent István kórháztól a kispesti Vas Gereben utcáig 51-es jelzésű villamosok fognak járni december 1-től kezdve.
A négy kitérővel ellátott egyvágányú új szárnyvonal hossza 4,4 kilométer. A forgalom sűrűsége egész napon át 10 perces lesz s ha az új vonal forgalma szükségessé teszi, a forgalmat két vagy három kocsiból álló vonatokkal fogja a BSZKRT lebonyolítani.
Az új vonal két kisszakaszra oszlik éspedig az Üllői úttól a Margit utcáig, valamint a Margit utcától a Kispest Vas Gereben utcai végállomásig. Egy kisszakasztávolság 8 fillér, az egész vonalra 16 fillér. A 30 filléres átszállójegy, a tértijegy, a heti kártya, a havi bérletjegy 8 filléres pótdíj mellett érvényesek az új vonalra.
A bemutató résztvevői átalakított járművekkel utaztak az új vonalrészen. Az egyik járműtípus, úgynevezett ikerkocsipár, amely a budapest–kispest–szentlőrinci tömegforgalom gyors lebonyolítására alkalmasabb, mint az eddig használt szerelvények, mert a fel- és leszállás gyorsabb és kényelmesebb, az elérhető legnagyobb sebesség pedig az eddiginek közel kétszerese. Ezek a szerelvények 45-50 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek. A bemutatott másik kocsit az újpesti viszonylaton járó régi motorkocsikból alakították át. A peron lényegesen nagyobb lett, a fel- és leszállást pedig megkönnyíti a kettős ajtók alkalmazása. A kocsit kísérletképpen automatikusan működő peronelzáró ajtóval is felszerelték.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!