Szóval a Gellérthegy fáit is kivágják. A Miniszterelnökség ötletpályázatot hirdetett a hegy megújítására, és a pályázóknak arra is javaslatot kell tenniük, miként hasznosítsák a Citadella ormótlan épületét. Biztos vagyok benne, hogy szakemberek és laikusok, városvédők és egyszerű lakosok jobbnál jobb ötletekkel állnak majd elő, hogyan lehetne a főváros e jellegzetes területét úgy építeni és szépíteni, hogy az mindenkinek örömére szolgáljon. Ám díjazhatnak bármilyen pályázatot, a vége úgyis az lesz, hogy megjelenik néhány hivatalos személy (meg néhány verőember), és kivágják a fákat. Építési projekt újabban elképzelhetetlen fakivágás nélkül – ahol nincs fa, ott nem is építkeznek.
A Gellérthegynél majd azt mondják, hogy az eredeti állapotot akarták visszaállítani. Mert való igaz, a XIX. században ahol nem voltak szőlőültetvények, ott kopár volt a felszín, és a filoxérajárvány után a szőlőt is ki kellett irtani, így csak az 1870-es években kezdődött a hegy parkosítása. Ám ha már az eredeti állapotnál tartunk, nem a hajdani külalakját kellene visszaállítani, hanem azokat a tevékenységeket lenne érdemes ismét elkezdeni, amelyekről a hegy évszázadokig híres volt. Például a boráról. Az itt megtermelt bor nemcsak azért volt messze földön kedvelt, mert az ásványi anyagokban gazdag táptalaj különleges zamatokkal gazdagította a szőlőt, hanem mert a hegy gyomrában található barlangok levegője rendkívüli nedűvé érlelte. A filoxérajárvány után nem telepítették újra a szőlőket, most megtehetnék: Mészáros Lőrinc feltehetően ehhez is ért, ha mégsem, akkor L. Simon egészen biztosan. Egy kormánypincészet pedig egész szép jövedelmet juttatna demokratikusan választott szolgálóinak.
A Gellérthegynek vannak más turistacsalogató adottságai is. Például újra lehetne szervezni a boszorkányszombatokat. 1656-ból származik az első feljegyzés, amely megemlíti, hogy a boszorkányok az egész országból a Gellérthegyen jönnek össze, s oly csúnya dolgokat művelnek, amelyeket a jogvédők csak mostanában akarnak a társadalom többségével elfogadtatni. Érdekes módon a közismert boszorkányközpont ellenére Pesten és Budán egyetlen boszorkánypert sem tartottak, ami arra utal, hogy a lakosság már akkor is roppant toleráns volt, vagy esetleg arra, hogy a bűnüldöző szervek a boszorkánylobbi befolyása alatt álltak.