Amíg a pályán a csapatok szakadnak meg az Európa-bajnokságon, addig a gyepen kívül a világmárkák küzdenek teljes erőbedobással, hogy az utolsó eurocentet is kisajtolják az Eb jelentette reklámlehetőségből. A Coca-Colának, a McDonald’snak és a Carlsbergnek, a Continentalnak, a Hyundai-Kianak, a Socar-nak, vagy a Turkish Airlines-nak, vagyis a hivatalos szponzoroknak komoly kihívást jelent, hogy a piacon egyre nagyobb aktivitást mutatnak a nem hivatalos támogatók, akik a torna idején „választanak maguknak csapatot”, és az új kedvencen keresztül próbálják vonzóvá tenni termékeiket. Ez az úgynevezett rejtett marketing, vagy más néven kalóz hirdetés egyre elterjedtebb jelenség, viszont rendszeresen aláaknázza a hivatalos támogatók nagyobb reklámprojektjeit, és ez olykor jelentős bevételtől fosztja meg a multikat. Az UEFA-val előre nem szerződő reklámozók első számú hirdetési felülete most már a közösségi média. Az itt zajló hirdetési harcot vette górcső alá a theconversation.com elemző cikkében.
Az Eb komoly győztesének tűnt a brit reklámpiacon a szigetországban népszerű Iceland áruházlánc, mely gyorsfagyasztott ételek forgalmazásával foglalkozik. Természetesen kapva kaptak az alkalmon, amikor a miniállam kijutott a kontinensviadalra, azonnal szponzori szerződést kötöttek a válogatottal.
Mint tudjuk, az angol válogatott Eb-szereplésének végállomását az Izland elleni nyolcaddöntő jelentette, a lánc termékei innentől mentek a kukába. Addig azonban hasítottak rendesen. Amikor például a portugálok csak egy döntetlent tudtak elérni az északiak ellen a csoportkörben, az Iceland Cristiano Ronaldo és a portugál ételeket kínáló Nandos nemzetközi étteremlánc ellen indított trolltámadást Twitteren. A Nandos hamar vissza is szólt, lévén ők dél-afrikai lánc, nem portugál, csak portugál ízeket kínálnak.
A lényeg nem is ez, hanem, hogy a twitterezők ezt a cicaharcot követték, ahelyett, hogy az eurómillliókból stratégiát építő brandek marketingfogásain ámultak volna.
A #ComeonIceland soha nem látott népszerűségnek örvendett a vásárlók körében, még a korábbi ismert Premier League-játékos Jimmy Bullardot is sikerült „leigazolnia” a láncnak, hogy izlandi módra szurkoljon alsógatyában, icelandes bevásárlószatyrot magára húzva.