Kártérítést kapott a jelmezzel megalázott alkalmazott

Bocsánatkérésre is kényszerült a Kanebo japán kozmetikai cég, amiért büntetésképpen nevetséges jelmezek viselésére kötelezte egy eladóját.

tt
2013. 07. 04. 18:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 61 éves nő bűne az volt, hogy nem érte el a vállalat által kitűzött értékesítési célt 2009-ben. Emiatt egy céges tréningen órákon át jósjelmezt és nyuszifüleket kellett hordania, az erről készült képeket pedig a Kanebo más belső rendezvényein is mutogatták elrettentésképpen – írta a Mainicsi Simbun napilap.

A nő később 3,3 millió jen (7,5 millió forint) kártérítést követelt a cégtől, arra hivatkozva, hogy az eset fizikai tünetekkel járó lelki szenvedést okozott neki.  Az alkalmazottnak az ügyben eljáró óitai bíróság első fokon 220 ezer jen kártérítést ítélt meg, de a nő kevesellte az összeget, amely egyébként Japánban nagyjából egy jól kereső pályakezdő havi bérének felel meg.
A felek végül peren kívül egyeztek meg, a Kanebo meg nem nevezett összegű kártérítést fizetett, és bocsánatot kért a nőtől.

Japánban nem ritkák a hasonló esetek, még világszerte ismert cégek alkalmazottjai is gyakran panaszkodnak arra, hogy megalázó büntetésekkel sújtják őket, ha teljesítményük elmarad a várttól, sőt egyes helyeken a „csapatépítésnek” is része az alkalmazottak megszégyenítése. Az azonban ritkán fordul elő, hogy valaki bírósághoz forduljon egy ilyen ügyben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.