Nem működik a fogyasztószer, 22 millió a büntetés

Hat óránként 300 gramm testtömegcsökkenést ígért a szer forgalmazója, de a vizsgálat ezt nem támasztotta alá.

2013. 11. 11. 16:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH közleményében ismerteti: a vállalkozás 2012. május 29. és 2012. december 7. között a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, a termék reklámban ígért eredményei garantáltnak és tudományosan igazoltnak tüntette fel. A vizsgálat során benyújtott iratok – tanulmányok – azonban nem igazolták az állításokat.

A Biocaptol terméket népszerűsítő reklámjaiban a társaság 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította, hogy a termék alkalmazásával az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül rövid idő alatt tartós testtömegcsökkenést lehet elérni, ezenkívül az elérhető csökkenés várható mértékére és ütemére – például „24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként” – vonatkozó állításokat is tett. Az állításokat ez esetben sem tudta igazolni.

A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás két termékének népszerűsítése során a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, s a Csiga Elixírrel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió forint, a Biocaptollal kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki a cégre. Mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatásra vonatkozó állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb.

A GVH mindkét ügyben vizsgálta a pénz-visszafizetési garancia teljesülését is, ebben a körben mindkét termékkel kapcsolatban megszüntette az eljárást.

„A hivatal egy korábbi vizsgálatában 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, mert a Slim Intergra / Aha Tropic / Aha Tropic Slim termékéről azt állította, hogy ennek segítségével tömegcsökkenés érhető el, azonban ezt nem tudta igazolni. Ezenkívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó megtévesztő állításokat tett közzé” – idézi fel közleményében a GVH.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.