Használtautó-vásárlás előtt sokak fejében megfordul, hogy az itthoni vásárlás helyett vállalja a több időt, bosszankodást és energiát felemésztő behozatalt cserébe azért, hogy jobb állapotú gépjárműhöz jusson, esetleg spóroljon az adásvételen. A statisztikák szerint évente mintegy ötvenezer kocsi érkezik a határon kívülről, és a számuk egyre növekszik a csökkenő regisztrációs adó miatt. Utánanéztünk, mivel jár 2014-ben behozni egy autót Magyarországra, jogszerűen üzembe helyezni, névre íratni. Előtte azonban felhívjuk a figyelmet néhány körülményre, melyek az autók árait, állapotát és a vásárlás nehézségeit érintik.
Tévhit, hogy Nyugat-Európa legtöbb országában olcsóbbak a használt autók – azonos futásteljesítményt, évjáratot és állapot tekintve –, az utóbbi években a „hulladékokat” hozták be hozzánk 400 ezer kilométerről 120 ezerre visszatekerve és valamelyest gatyába rázva. Az viszont tény, hogy Németországban, Olaszországban, Ausztriában sokkal jobb az utak minősége, ami a futóművet és az egész karosszériát kíméli, emellett a tulajdonosok is jobban odafigyelnek a karbantartásra. Olaszországban rengeteg öreg Fiat Croma, Tempra, Tipo vagy Alfa Romeo 33, 75 szaladgál az utakon, hazánkban pedig ilyeneket már nem is igen látni.
„Nyugat-Európában általában gyári alkatrészekkel cserélik ki az elhasználódottakat, jó minőségű olajat töltenek a motorba, a benzin és a gázolaj minősége is jobb, mint nálunk, az utak kiválóak, tehát összességében sokkal jobb állapotban van egy 200-300 ezer kilométert futott, Németországban vagy Olaszországban használt autó, mint egy 150 ezret futott magyarországi” – nyilatkozta Nagy Péter, aki hosszú évek óta foglalkozik importautókkal.
Nagy-Britannia speciális ország, ott hihetetlenül olcsók a használt kocsik. Egy ismerősöm néhány évvel ezelőtt vásárolt Angliában egy Mazda 323-ast 400 ezer forintnak megfelelő fontért, és miután megkérdeztem az évjáratát, valamint a futásteljesítményét, utánanéztem a magyar használtautó-piacnak. Az állam leesett, ugyanis ezeket az autókat hazánkban 1-1,3 millió forintért árulták. Persze ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy arrafelé jobb kormányos gépjárművekkel közlekednek, melyeket le lehet vizsgáztatni nálunk is, de a közlekedés igencsak körülményes, sőt veszélyes is lehet velük. Tehát a szigetországból valóban csak ínyencek hozzanak be gépjárművet!