Sokmilliós bírságot fizethetnek a reklám miatt

A Gazdasági Versenyhivatal 10 millió 840 ezer forint bírságot szabott ki a Vitabalans Kft. és Vitabalans Oy vállalkozásra.

UDM
2015. 01. 27. 19:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH keddi közleménye szerint a Vitabalans Kft. és a Vitabalans Oy 2011 júliusa és 2013 szeptembere között egyes reklámjaiban megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, mert a Lacto Seven étrend-kiegészítő termék egészségre gyakorolt hatására vonatkozó állításai nem feleltek meg a reklámozási rendelkezéseknek.

A reklámok azt az üzenetet közvetítették, hogy a termék hét olyan baktériumot juttat a szervezetbe, amelyek hasznosak az emésztőrendszer számára, és jó közérzetet, immunerősítést, az egészséges bélflóra fenntartását eredményezik, ám a vállalkozások nem tudták igazolni az állítások valóságtartalmát – közölte a versenyhivatal.

A GVH megállapította továbbá, hogy a vállalkozások 2013 januárjától márciusig jogsértő reklámtevékenységet folytattak, amikor több lap egyes számaiban közzétett reklámokban nem határozták meg egyértelműen, hogy a Lopacut 2mg termék gyógyszer. Az ágazati törvény ugyanis előírja, hogy gyógyszertárból vény nélkül is kiadható és társadalombiztosítási támogatásban nem részesülő gyógyszerek reklámozása csak akkor szabályos, ha a reklám egyértelművé teszi, hogy a reklámozott termék gyógyszer.

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosbító körülményként értékelte egyebek mellett, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el és időben elhúzódott, illetve bizalmi termékekről volt szó.

Enyhítő körülményként értékelték viszont, hogy a vállalkozások a jogsértő kommunikációt a jogszabályváltozásokat követő átmeneti időszakban tették közzé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.