Akciós pofonba szaladtak bele a Bestbyte vevői

Fillérekért árultak több százezres készülékeket, aztán törölték a megrendeléseket. Sokan fizethettek rá az akcióra.

Koncz Tamás
2017. 05. 15. 13:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatezer forintért hirdetett egyébként több százezres laptopokat, televíziókat péntek éjjel és szombat hajnalban a Bestbyte: a szó szerint hihetetlen akció tömegeket hozott lázba, órákon belül akár több ezren is vásárolhattak akciósan a netáruház felületén. Aztán gyorsan kiderült, hogy az álomakció tényleg csak álom marad – rendszerhiba miatt lettek extrém alacsonyak az árak.

„Nagyon sokan ráugrottunk a dologra, a rendszerük mindent visszaigazolt. A mai napon [hétfőn] döbbenten tapasztalta mindenki, hogy ezeket a megrendeléseket a webáruház szó nélkül törölte” – írta a Magyar Nemzetnek Viktor, az egyik pórul járt vevő.

A Bestbyte ugyanis észrevette a hibát, amiről rövid sablonlevélben tájékoztatta az ügyfeleket. A vásárlók egy részét nem érte tényleges anyagi kár – ők utánvéttel vásároltak volna – sokan azonban azonnal fizettek, alkalmanként 40-50 ezer forintot is, és egyelőre hiába várnak a visszafizetésre.

A Facebookon Bestbyte-on vettem címmel már zárt csoportot alakítottak az akció károsultjai – becsapva, átverve érzik magukat, többen pedig azt fontolgatják, hogy pertársaságban lépnek fel a céggel szemben. Lapunknak egy órán belül tizenkét, névtelenséget kérő csoporttag válaszolt, ők együtt több mint 300 ezer forintot hagytak az áruház számláján, és eddig nem kaptak vissza semmit az összegből; a károsultak száma és a kérdéses összeg azonban ennél jóval nagyobb lehet. Háborognak az utánvétes vevők is, mert bár rendszerhibáról van szó, úgy vélik, hogy megrendelésük szabályos keretek között zajlott.

Érdeklődtünk a Bestbyte-nál, szerettük volna megtudni, hogy hányan fizethettek előre az akciósnak gondolt termékekért, mikor utalja vissza nekik a pénzt a társaság, és nyújtanak-e valamilyen kedvezményt, kárpótlást a hiba miatt. Telefonon egy ügyfélszolgálatos munkatársat tudtunk elérni, aki azzal rázott le minket, hogy nem adhat ki információt az ügyről. Később azonban írásban feltett kérdéseinkre reagáltak: ebben azt írták, hogy a hiba közel nyolcszáz megrendelőt érintett, és bár a megrendeléseket nem tudják teljesíteni, a beérkező összegeket azonnal visszautalják. Hozzátették azt is, hogy az oldalukon szereplő információk „kizárólag tájékoztató célt szolgálnak”.

„Hibáztak vagy sem, az érintett társaságnak azonnal vissza kell fizetnie a beérkező összegeket” – mondta a Magyar Nemzetnek Dietz Gusztávné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke. A jogász szerint a Bestbyte-ot arra ugyan nem lehet kötelezni, hogy a rosszul meghirdetett 6000 forintos áron adja termékeit, az átutalásokat nem tarthatja napokig magánál, hiszen ezzel is jogosulatlan anyagi előnyre tehet szert – ráadásul a gyors reakció azt jelzi, hogy szinte azonnal észrevették a hibát.

Dietz Gusztávné hozzátette, a cég ellen indított per sem elképzelhetetlen, ha valaki bizonyítani tudja, hogy anyagi kár érte, amiért bedőlt a tévesen meghirdetett akciónak – például azért, mert egy banki letétet bontott fel vásárláshoz, amivel elvesztette a kamathozamot. Az is biztos, hogy az áruháznak vissza kell fizetnie az átutalással járó pluszköltségeket, ha voltak ilyenek – tette hozzá az egyesület elnöke.

Mint a Facebook-csoportban közzétették, a Bestbyte nem csak lapunknak válaszolt: érdeklődésünk után a cég megkereste az érintett vevőket, és jelezte, hogy rendezik az átutalások ügyét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.