A Figyelő gazdasági újság már húsz éve teszi közzé minden ősszel a 200 legbefolyásosabb magyar cég listáját. Ebből kiindulva gondolta idén, hogy talán még jobban összehozza az üzleti életet, ha tagjai nem csak a tárgyalóasztaloknál, hanem a focipályán is találkoznak.
Arról nem is szólva, hogy a magyar foci is profitálhat belőle, hiszen egy ilyen sportesemény a gazdasági élet szereplőit nemcsak egymással, hanem a magyar focival is összehozza. Különösen, mivel a torna a Magyar Labdarúgó-szövetség égisze alatt szerveződik, és a Telki Edzőközpont ad helyet a meccseknek.
A maximális létszám 200 csapat, ha ez megtelik, a selejtezőket négy csoportban rendezik májusban, a döntő június 7-én lesz. A 85 ezer forintos nevezési díjakat számolva 17 millió forint jöhet össze, de ehhez még jöhetnek támogatók. A pénzt az SOS Gyermekfalvak Magyarországi Alapítványa kapja, melynek képviselője a világ legjobb labdarúgó játékvezetője, Kassai Viktor.
„Játékvezetőként nem azt tartjuk fontosnak, hogy sokat szerepeljünk a médiában, de igenis meg kell ragadni azokat a helyeket és alkalmakat, ahol érdemes és hasznos megjelenni – mondta a FourFourTwo-nak Kassai. – Aki benne van a sportban, és elért valamit, annak az is fontos, hogy valamit visszaadjon. Én egy éve álltam az SOS Gyermekfalvak mögé. Ha az ember hisz valamiben, és teljes szívvel tudja vállalni, szerintem akkor tegye is meg.”
Elsősorban persze ez az egész egy marketingakció, amiben az MLSZ az utóbbi években egyre erősebb. „A futball számunkra nemcsak egy termék, hanem jóval több annál, érzelmi szálakkal kötődünk hozzá, de tudomásul kell venni, hogy a labdarúgás az egyik legjobban jövedelmező üzlet a világon. Az MLSZ azt szeretné, ha piaci alapon minél több cég úgy érezné, hogy ez egy olyan termék, amit érdemes támogatni” – indokolta a lapunknak Borbély Zoltán, az MLSZ jogi és sajtóirodájának vezetője azt, hogy a szövetség miért állt a kezdeményezés mögé.