Négy évre a Sport TV és az MTV kapta az NB I-et

Közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a duplájára, évi 3,5 milliárdra ugrik az éves jogdíj, a közvetítések száma is nő.

FFT
2012. 05. 31. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar futball szempontjából döntő fontosságú bejelentést tett csütörtökön az MLSZ, az MTVA és a Sport TV-t működtető Chello Central Europe Zrt.

Az MLSZ április 27-én írt ki pályázatot az NB I, az NB II, a Magyar Kupa, az Amatőr Kupa, a Ligakupa és a Szuperkupa közvetítési jogainak értékesítésére 2012-től 2016-ig. A határidőig az MTVA és a CCE mind a hat versenyprogramra formailag és tartalmilag érvényes, közös ajánlatot tett, amit a szövetség pályázati bizottsága előzetesen elbírált, majd az MLSZ elnöksége keddi ülésén elfogadott. A két nyertes a saját honlapjukon internetes közvetítésre is jogosultak, illetve a rádiós közvetítési jogokat is megszerezték – adta ki az MTI.

A legutóbbi szezonban – a 2009-12 közötti ciklus záró évében – az MLSZ együttes televíziós díjbevétele mintegy 1,7 milliárd forint volt, most a korábbihoz képest megnövekedett tartalom miatt emelkedett a bevétel. A soron következő szezon július 27-én, a londoni olimpia nyitónapján kezdődik.

„Nem mondom, hogy hatalmas érdeklődés volt a pályázat iránt, de kölcsönös előnyökön alapuló, komoly üzleti sikernek értékelem az eredményt. A magyar futball érdekeit jól szolgálja az MTVA-val és a Chello Central Europe-pal kötött megállapodás, és biztos vagyok abban is, hogy a magyar focit kedvelő nézők elégedettek lesznek a mérkőzések, és azok közvetítéseinek színvonalával egyaránt” – emelte ki Csányi Sándor, az MLSZ elnöke a csütörtöki sajtótájékoztatón.

„A szövetségen keresztül két jelentős forráshoz juthatnak a klubok. Az egyik a tévéközvetítési jogok értékesítése, a másik pedig a bajnokság névadószponzori bevétele. Eddig átlagosan 110 millió forintot kapott egy élvonalbeli klub a tévépénzekből szezononként, ez az összeg most 150 millióra nő. Az elosztást az eredményesség és a nézettség függvényében szeretnénk meghatározni, hogy jobb teljesítményre sarkalljuk a csapatokat.”

Az MLSZ elnöke hangsúlyozta azt is, hogy az NB II-es klubok eddig alig, szezononként átlagosan mindössze félmillió forinttal részesedtek a televíziós jogok értékesítéséből. Ez az összeg a következő szezonban 25 millió forint lesz, az egycsoportos, 16 csapatos másodosztály bevezetése után, azaz 2013-tól pedig 50 millió, ami jelentős hozzájárulás a költségvetésükhöz. Ezen kívül a kupákban sikeresen szereplő amatőrcsapatokhoz is kerül pénz a szövetségtől.

„Nőtt az átlagnézőszám, javult a színvonal, szerintem jó úton járunk” – szögezte le a szövetség első embere.


„A nézettségi adatok azt igazolják, hogy a közmédiában szükség van az igényes sportközvetítésekre. A sport területén kifejezetten magas nézettségi adatokat mondhatunk magunkénak. Az élvonalbeli magyar labdarúgómeccsek átlagos nézettsége 300 ezer fő volt az elmúlt szezonban, és átlagosan 900 ezer ember kapcsolódott be egy-egy közvetítésbe. Bízunk benne, hogy a következő idényben ezek a számok tovább növekednek” – mondta Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója. „Nem túlzás azt mondani, hogy ezzel a szerződéssel új szakasz kezdődött, példaértékű, média- és sporttörténeti szövetséget sikerült kötnünk, hiszen a nézők kegyeiért komoly versenyben lévő kereskedelmi médium és a közszolgálat együttműködést tudott kialakítani. Ez olyan szerződés, amelynek mindenki a nyertese, a labdarúgást kedvelők sokmilliós tábora is, és a komoly támogatáshoz jutó sportág egyaránt.”

Böröcz István hozzátette, az elmúlt évek gyakorlatához képest új elemeket is tartalmaz a megállapodás, hiszen összesen 11 televízió- és rádiócsatorna lehetőségeit tudják felsorakoztatni a szerződéses rendszer mögé, arra azonban egyelőre nem tudott választ adni, lesz-e ismét rádiós körkapcsolás.

A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy az elmúlt években sikeres volt a közmédia és a CCE együttműködése. Az elkövetkező négy évadban a közmédia és a Sport TV az első két szezonban legalább hatvan, a harmadik és negyedik idényben legalább kilencven mérkőzést közvetít, mindkét fél számára előnyös megosztásban.

A Full HD minőségű élő közvetítések mellett számos összefoglaló, magazinműsor és exkluzív interjú készül mindegyik televízió és rádiócsatornára. Péntektől vasárnap estig minden napra jut bajnoki találkozó, vasárnap esténként a Sport TV Harmadik Félidő című futballshow-ja pedig lehetőséget ad a teljes bajnoki forduló felidézésére, de várhatóan a köztelevízió is sugároz gólösszefoglalót.

Málnay B. Levente, a CCE vezérigazgatója kiemelte: örömükre szolgál, hogy a következő négy évben folytatni tudják az MLSZ-szel és az MTVA-val megkezdett közös munkát, így még több magyar focit láthatnak majd a Sport TV nézői.

„Csatornánk ékköve ez a megállapodás. A szerződés értelmében megemelhetjük a közvetítések számát, és idővel ezzel élni is fogunk. Az a célunk, hogy a magyar futballmeccsek ne csak színvonalasak, hanem szeretettek és látogatottak is legyenek” – tette hozzá. Megjegyezte: az elmúlt bajnoki idényben 321 750 fő volt az NB I-es találkozók átlagos nézőszáma. Ugyanez a spanyol bajnokság esetében 215 644 fő volt, amiből Málnay szerint azt a következtetést lehet levonni, hogy a hazai pontvadászat markánsan nézettebb.

Fotó: Makádi Péter

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.