A vállalat mintegy 300 millió euró értékű beruházást valósított meg és ezer új munkatársat vett fel 2012 első felében. A győri üzemnél hétfőn például csaknem százhúsz frissen végzett szakmunkás állhatott munkába, akik az Audi és a győri szakiskolák együttműködésének köszönhetően sajátíthatták el a szükséges ismereteket.
„Az Audi Hungaria számára a növekedés jegyében telt az első félév. Ezt bizonyítja a motorgyártás fejlődése és az új projektek megvalósítása" – idézte a közlemény Thomas Faustmannt, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatóját.
A 2013-as gazdasági növekedés motorja is az autóipar, amely megerősödve jött ki a válságból. Bővebben >>>
Audi
Júliusban tették le Győrben az új üzem alapkövét. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.
Opel
A General Motors szentgotthárdi Opel-gyárában mintegy 600 ezer motor készül évente, ebből több mint 200 ezer benzinmotor. Tavaly majdnem 250 ezer hengerfejet gyártottak mintegy tízezer váltó mellett. A cég nettó árbevétele 2010-ben 80 millió euró körül mozgott. Szeptember végén az Opel is bejelentette, hogy új gyártócsarnokot épít, melyben előreláthatóan 2012 végén kezdődhet meg a termelés.
Suzuki
Az esztergomi Suzukinál májusban kénytelenek voltak átállni egy műszakra, mert a fukusimai katasztrófa miatt alkatrészhiány lépett fel. Néhány héttel később rendeződtek az alkatrészproblémák, s újra két műszakban dolgoztak a gyártósorok mellett, ahol napi 850 jármű készül.
Mercedes–Benz
A stuttgarti székhelyű Mercedes–Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs A és B modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építi fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.
A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új személyautógyárában. Kevesebb mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően gördültek le az első kocsik a magyarországi futószalagról. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen. Bővebben>>>
Frank Klein, az egység igazgatója szerint a Mercedes–Benz kecskeméti beruházásának indulásánál sok problémát kellett megoldani, ehhez azonban a magyar kormánytól és Kecskemét önkormányzatától jelentős támogatást kaptak.