Év végén kezdik az Audi logisztikai parkjának építését

A tervek szerint ez év végén indul az Audi győri logisztikai parkjának építése.

PR
2012. 09. 21. 5:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tallosi Károly elmondta: a jövő héten véglegesítik a majdani bérlővel a 30-35 millió eurós beruházás terveit, az október és a november pedig az engedélyeztetéssel telik majd. Ezt követően kezdődhet a hat-hét hónaposra tervezett építkezés, amelyen az A-K Építőipari Kft. kipróbált, kizárólag hazai cégekből álló alvállalkozói gárdája dolgozik majd. A tulajdonos-ügyvezető közlése szerint alvállalkozóik magyar munkaerőt alkalmaznak.

Hozzátette: nem először építenek logisztikai parkot úgy, hogy bérlőnek adják ki a létesítményt, példaként az amerikai Dana, az Audi-beszállító, német Rudolph Logistik Gruppe új győri telephelyét említette. Utóbbinál mintegy 12 milliós beruházás valósult meg, négy hónap alatt építettek fel egy 22 ezer négyzetméteres csarnokot, az épületet októberben avatják fel. A Knorr-Bremse 38 ezer négyzetméteres budapesti beruházásánál generálkivitelezőként vettek részt.

Beruházások Magyarországon

Több autógyár komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet idén: elkészült a Mercedes–Benz kecskeméti gyára, tavaly szeptemberben pedig az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon. – Magyarország újabb lépést tett abba az irányba, hogy Közép-Európa egyik autóipari központja legyen – fogalmazott Orbán Viktor Szentgotthárdon, ahol az Opel igazgatótanácsának alelnökével avatott fel egy 500 millió eurós beruházással felépült flexibilis motorgyárat csütörtökön.

Új üzem Győrben

Az Audi is bővíti győri üzemét. Júliusban tették le az új üzem alapkövét. A tervek szerint az épülő prés-, lakkozó-, karosszériaüzem és járműszerelde 2013-ban kezdi meg működését. A győri cég jelenleg hétezer főt foglalkoztat, s a gyárbővítéssel további 2100 embernek ad majd munkát. Az új gyáregység egyébként jelentős kapacitásbővítést hordoz magában: évente akár 125 ezer gépjármű is készülhet Győrben, ahol továbbra is TT-k, valamint A3-asok előállítása folyik. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.

Az Audi Hungaria Motor Kft. ismét sikeres félévet zárt. A győri vállalat több mint 1 millió motort gyártott június végéig, 10,7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – tudatta a cég még júliusban.

Az Audi logisztikai parkjával kapcsolatos kérdésekre Tallosi Károly azt közölte: „a beruházás értékének megfelelően hosszú távú” bérleti szerződést kötöttek, „mai, standard piaci áron”, az összeg és az időtartam azonban üzleti titok.

Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója szeptember 7-én közölte az MTI-vel, hogy az A-K Építőipari Kft. nyerte az Audi logisztikai parkjának felépítésére és üzemeltetésére kiírt pályázatot. Tájékoztatása szerint a munkálatokat a magyar társaságnak a lehető leghamarabb meg kell kezdenie annak érdekében, hogy a létesítmény jövő nyáron megkezdhesse működését.

Több mint húszmilliárdos beruházás az Audinak

Az MTI információja szerint húsznál több társaság indult a pályázaton, amelynek utolsó körébe három induló jutott; ezek között egy külföldi és két magyar társaság volt. A beruházás értéke meghaladja a 20 milliárd forintot. Az A-K Kft. 12 éves, csarnoképítésre és -bérbeadásra szakosodott, magyar tulajdonú vállalkozás. A pályázati kiírás szerint 200 ezer négyzetméteres logisztikai parkot rendelt meg az Audi, azzal a kikötéssel, hogy nyitáskor ennek negyede legyen már a csarnokterület, amely szükség esetén növelhető.

Az Audi egyik elvárása volt, hogy a helyszín a győri gyárból fél óra alatt elérhető legyen – tette hozzá. Az Audi győri üzemének teljes vertikumú gyárrá fejlesztéséhez mintegy 900 millió eurós beruházással kezdett neki tavaly nyáron a társaság. A logisztikai park (amelyben beszállítói telephelyek is létesülnek) helyszínére korábban három aspiráns – Győr mellett Gönyű és Pozsony – került szóba. Az Audi június végén jelentette be, hogy Győrben valósul meg a beruházás, a döntést gazdaságossági szempontokkal indokolták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.