Átadták az első új Stadler Flirt motorvonatot

A fejlesztések eredményeként versenyképes vasút jön létre – mondta Németh Lászlóné.

TK
2014. 03. 19. 16:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németh Lászlóné elmondta, hogy a MÁV évtizedes lemaradását nem lehet négy év alatt behozni, de a megkezdett fejlesztések biztató jövőképet vetítenek előre. Hozzátette: a járműfejlesztéseket a jövőben a pályafejlesztésekhez igazítva kívánják megvalósítani. Jelezte, hogy az egy évvel ezelőtt aláírt, 42 új motorvonatra szóló szerződés teljesítését követően, 2015 őszétől 102 Flirt vonat fog közlekedni a magyar vasútvonalakon.

A miniszter kiemelte, az Orbán-kabinet 2010-ben egyértelművé tette, hogy az Európai Unióban és a világon érvényesülő iránnyal összhangban elkötelezett a közösségi közlekedés, a vasút fejlesztése mellett. Az elmúlt három évben a MÁV Zrt. pályahálózatán mintegy 460 kilométer vasútvonalat érintettek a fejlesztések, további csaknem 500 kilométeren zajlik korszerűsítés, bővítés – tette hozzá.

Megjegyezte: a kényelmes motorvonatok közlekedtetésével minden feltétel adva van ahhoz, hogy az elővárosi forgalomban is még többen válasszák a vasút szolgáltatásait. A tárcavezető úgy ítéli meg, hogy a 2012 óta tartó utasszám-növekedés igazolja a törekvések helyességét.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil működtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megerősítette: arra törekednek, hogy egyre több vonalon tudjanak megújuló pályahálózatot, korszerű jegyértékesítést, jó parkolási lehetőségeket, kulturált várakozást és igényes vonatokat biztosítani.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, az új járművek a Budapest–Székesfehérvár-, a Budapest–Pusztaszabolcs-, a Budapest–Szob-, a Budapest–Veresegyház–Vác-, a Budapest–Cegléd–Szolnok- és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom-vasútvonalon közlekednek majd. Hozzátette: Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmada Flirt lesz, így évente harmincnégymillió utazást, az éves utazások negyedét tudják korszerű motorvonatokkal kiszolgálni.

Jelezte, hogy azok a régebbi járművek, amelyeket kivonnak az elővárosi forgalomból, nagyfelújítást követően az elavult kocsikat váltják ki más vonalakon. Ezek várhatóan Kelet-Magyarországon, egyebek között Miskolc, Hatvan, Debrecen és Nyíregyháza környékén fognak közlekedni.

Dunai Zoltán a Stadler Rail-csoport országigazgatója elmondta, hogy a motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport csaknem 950 motorvonat gyártására kapott megbízást 15 országból.

A MÁV-Start Zrt. 2012 novemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg. A svájci járműgyártó 42 villamos motorvonatot gyárt a MÁV részére. Az utolsó járműveket legkésőbb 2015. szeptember 30-áig adják át utasforgalomra kész állapotban.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.