Átadták az első új Stadler Flirt motorvonatot

A fejlesztések eredményeként versenyképes vasút jön létre – mondta Németh Lászlóné.

TK
2014. 03. 19. 16:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németh Lászlóné elmondta, hogy a MÁV évtizedes lemaradását nem lehet négy év alatt behozni, de a megkezdett fejlesztések biztató jövőképet vetítenek előre. Hozzátette: a járműfejlesztéseket a jövőben a pályafejlesztésekhez igazítva kívánják megvalósítani. Jelezte, hogy az egy évvel ezelőtt aláírt, 42 új motorvonatra szóló szerződés teljesítését követően, 2015 őszétől 102 Flirt vonat fog közlekedni a magyar vasútvonalakon.

A miniszter kiemelte, az Orbán-kabinet 2010-ben egyértelművé tette, hogy az Európai Unióban és a világon érvényesülő iránnyal összhangban elkötelezett a közösségi közlekedés, a vasút fejlesztése mellett. Az elmúlt három évben a MÁV Zrt. pályahálózatán mintegy 460 kilométer vasútvonalat érintettek a fejlesztések, további csaknem 500 kilométeren zajlik korszerűsítés, bővítés – tette hozzá.

Megjegyezte: a kényelmes motorvonatok közlekedtetésével minden feltétel adva van ahhoz, hogy az elővárosi forgalomban is még többen válasszák a vasút szolgáltatásait. A tárcavezető úgy ítéli meg, hogy a 2012 óta tartó utasszám-növekedés igazolja a törekvések helyességét.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil működtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megerősítette: arra törekednek, hogy egyre több vonalon tudjanak megújuló pályahálózatot, korszerű jegyértékesítést, jó parkolási lehetőségeket, kulturált várakozást és igényes vonatokat biztosítani.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, az új járművek a Budapest–Székesfehérvár-, a Budapest–Pusztaszabolcs-, a Budapest–Szob-, a Budapest–Veresegyház–Vác-, a Budapest–Cegléd–Szolnok- és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom-vasútvonalon közlekednek majd. Hozzátette: Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmada Flirt lesz, így évente harmincnégymillió utazást, az éves utazások negyedét tudják korszerű motorvonatokkal kiszolgálni.

Jelezte, hogy azok a régebbi járművek, amelyeket kivonnak az elővárosi forgalomból, nagyfelújítást követően az elavult kocsikat váltják ki más vonalakon. Ezek várhatóan Kelet-Magyarországon, egyebek között Miskolc, Hatvan, Debrecen és Nyíregyháza környékén fognak közlekedni.

Dunai Zoltán a Stadler Rail-csoport országigazgatója elmondta, hogy a motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport csaknem 950 motorvonat gyártására kapott megbízást 15 országból.

A MÁV-Start Zrt. 2012 novemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg. A svájci járműgyártó 42 villamos motorvonatot gyárt a MÁV részére. Az utolsó járműveket legkésőbb 2015. szeptember 30-áig adják át utasforgalomra kész állapotban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.