Németh Lászlóné elmondta, hogy a MÁV évtizedes lemaradását nem lehet négy év alatt behozni, de a megkezdett fejlesztések biztató jövőképet vetítenek előre. Hozzátette: a járműfejlesztéseket a jövőben a pályafejlesztésekhez igazítva kívánják megvalósítani. Jelezte, hogy az egy évvel ezelőtt aláírt, 42 új motorvonatra szóló szerződés teljesítését követően, 2015 őszétől 102 Flirt vonat fog közlekedni a magyar vasútvonalakon.
A miniszter kiemelte, az Orbán-kabinet 2010-ben egyértelművé tette, hogy az Európai Unióban és a világon érvényesülő iránnyal összhangban elkötelezett a közösségi közlekedés, a vasút fejlesztése mellett. Az elmúlt három évben a MÁV Zrt. pályahálózatán mintegy 460 kilométer vasútvonalat érintettek a fejlesztések, további csaknem 500 kilométeren zajlik korszerűsítés, bővítés – tette hozzá.
Megjegyezte: a kényelmes motorvonatok közlekedtetésével minden feltétel adva van ahhoz, hogy az elővárosi forgalomban is még többen válasszák a vasút szolgáltatásait. A tárcavezető úgy ítéli meg, hogy a 2012 óta tartó utasszám-növekedés igazolja a törekvések helyességét.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az utóbbi időszak vasutat támogató közlekedéspolitikája jól megalapozza a vasúti közlekedés fejlesztését, kiszámítható és stabil működtetését, szolgáltatási színvonalának fokozatos emelését. Megerősítette: arra törekednek, hogy egyre több vonalon tudjanak megújuló pályahálózatot, korszerű jegyértékesítést, jó parkolási lehetőségeket, kulturált várakozást és igényes vonatokat biztosítani.
Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, az új járművek a Budapest–Székesfehérvár-, a Budapest–Pusztaszabolcs-, a Budapest–Szob-, a Budapest–Veresegyház–Vác-, a Budapest–Cegléd–Szolnok- és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom-vasútvonalon közlekednek majd. Hozzátette: Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmada Flirt lesz, így évente harmincnégymillió utazást, az éves utazások negyedét tudják korszerű motorvonatokkal kiszolgálni.