Így lesz négysávos autóutunk Ausztria felé

Dinamikus fejlődés vár Vas megyére, bővítik a közutakat, villamosítják a vasútvonalakat, bicikliút is épül.

VZ
2014. 03. 04. 16:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Néhány nappal ezelőtt jelent meg a Nemzeti Közlekedésfejlesztési Stratégia tervezete, amely szavai szerint konkretizálja azokat a 2014–2020 között megvalósuló infrastruktúra fejlesztéseket, amelyek közül több Vas megyét is érinti.

Ezek közül az egyik legfontosabb a Körmend és Rábafüzes között tervezett 2×2 sávos autóút megépítése, amely a szentgotthárdi és körmendi ipari parkok kiszolgálása miatt is nagy jelentőségű – mondta. Hozzáfűzte: a szomszédos Ausztriában az A2-es autópálya és a rábafüzesi határátkelőhely közötti útszakasz a környezetvédők tiltakozása miatt valószínűleg egyelőre csak kétszer egysávos autóútként épül majd meg úgy, hogy később négysávosra legyen bővíthető.

Kovács Ferenc hangsúlyozta: továbbra is a legfontosabb célok közé tartozik a 86-os számú főút további fejlesztése, szavai szerint a Szeleste és Hegyfalu közötti szakaszon jelenleg is folyik az építkezés, várhatóan 2-2,5 éven belül a Csorna és Szeleste közötti szakasz is elkészül, 2×2 sávos autóútként lesz majd használható. Szavai szerint további fejlesztések várhatók a Szombathely és Egyházasrádóc közötti szakaszon, ennek az útszakasznak a tervezését a szaktárca 2×2 sávos autóútként rendelte meg, de ez a szakasz egyelőre csak 2×1 sávosként épül majd meg, de ha a forgalom megkívánja lehetőség lesz a bővítésére.

Bekerült a kiemelt nagyprojektek közé a 87-es számú főút Szombathely és Kőszeg közötti szakaszának a településeket teljesen elkerülő új nyomvonalon történő fejlesztése is. Hozzátette: az út folytatását illetően itt is szükség lesz majd az osztrákokkal történő egyeztetésre, s meg kell találni azt a határátkelési pontot, amelyen keresztül a lehető legrövidebb útvonalon válik elérhetővé az osztrák gyorsforgalmi úthálózat Bécs irányába.

Kovács Ferenc ismertetése szerint a megyét érintően tovább folytatódnak a kisebb léptékű közútfejlesztési munkák is, már áprilisig elkészül a 88-as főút Sárvár–Vát közötti szakaszának építése, amelynek egyik érdekessége, hogy Bögöt irányába egy kerékpárút is megépül az új úttal párhuzamosan.

A vasúti fejlesztésekről szólva a miniszteri biztos elmondta: kiemelten kezelik a Győr–Pápa–Celldömölk vonal villamosítását, illetve részleges pályakorszerűsítését. A GYSEV beruházásában valósul meg a Porpác–Csorna–Hegyeshalom és a Szombathely–Zalaszentiván közötti vasútvonal villamosítása, illetve a vasúti pálya korszerűsítése.

Megvalósulhatnak a következő fejlesztési ciklusban azok az elképzelések is, amelyek a Szombathely és Kőszeg közötti vasútvonal helyi érdekű elővárosi vasúttá való fejlesztését, illetve amelyek a kőszegi vasútállomás a belvároshoz közelebb helyezését célozták meg – mondta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.