Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára hangsúlyozta: büszkék lehetünk azokra, akik Szolnokon 1,4 milliárd forint költséggel kifejlesztették a járművet, és minden remény, szándék szerint megvalósulhat majd a sorozatgyártás. Ezzel lehetőség nyílhat 200 új munkahely teremtésére – köztük a fogyatékkal élők számára is –, a beszállítóknál pedig további 200-250 új munkahely jöhet létre – tette hozzá.
Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta: a járművek utolsó tesztpróbájukra, a zajmérésre indulnak hamarosan Svájcba az eddigi osztrák pályákon végzett futás- és fékpróbák után, ezt követően kezdődhet az engedélyeztetési folyamat. Várhatóan az idén ősszel állítják forgalomba a két IC+ vasúti kocsit.
Fónagy János kiemelte, hogy a kormány számára a vasút nem csak egy vállalat, hanem a magyar gazdaság és társadalom egyik legfontosabb tartóeleme, amely biztosítja az állampolgárok mobilitását, a hazai ipar működését, a Magyarországon átmenő tranzitforgalmat. A kormány célja a vasúti közlekedés színvonalának fejlesztése, az utazási körülmények javítása, hogy még többen válasszák a vasutat az egyéni közlekedéssel szemben – hangsúlyozta az államtitkár.
Fónagy János rámutatott arra, hogy a 2010-ben indított változások eredményeként 2013-ban 8 százalékkal emelkedett a főbb országos vasútvonalakon az IC-ken utazók száma, tavaly decemberben forgalomba állt a magyar vasúton a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vonalon két Flirt motorvonat, és hamarosan újabb motorvonatok érkeznek Magyarországra.
Az eredmények között említette az államtitkár, hogy a belföldi vasúti forgalomban több mint 700, wifivel ellátott jármű közlekedik, az idén befejeződik a tavaly elkezdett program, 300, a távolsági forgalomban közlekedő vasúti kocsi felújítása, illetve a MÁV adósságállományát 334 milliárd forintról négy év alatt 265 milliárd forintra csökkentették. A vállalatcsoport 100 gazdasági egységét a felére csökkentették, folyik a párhuzamos tevékenységek megszüntetése, a költséghatékony technológiák bevezetése, a korábban külső vállalkozók által végzett munkák vállalatcsoporton belüli visszaszervezése – fejtette ki.