Kilencszáz tonna édességet eszünk húsvétkor

Az ünnepi csokoládéfigurák összforgalma a hárommilliárd forintot is meghaladhatja.

HBI
2014. 04. 09. 18:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Benke Anna tájékoztatása szerint a tavalyi, több mint 900 tonna húsvéti csokoládéfigura-forgalom egyharmaddal haladta meg a csokimikulások mennyiségét. Kiemelte, hogy a minőségi termékek részesedése tovább nőtt a húsvéti édességek belföldi piacán: míg világszinten a csokifigurák alig több mint fele készül valódi csokoládéból, a Magyarországon kapható figurák több mint 90 százaléka már nem tartalmaz bevonómasszát, és valódi csokoládéból készül.

A húsvéti népszerűségi listát a csokitojások vezetik: az összes eladott figura 50 százalékát teszik ki, utánuk következnek 45 százalékkal a nyulak. A bárányok, kacsák és csibék lemaradtak, együttesen is csak 5 százalékot tudhatnak a magukénak. Nemcsak mennyiségben, értékben is a tojás vezet.

Az csak tévhit, hogy a csokinyuszik ugyanazzal a gyártóformával készülnének, mint a télapók, csak másként vannak csomagolva – mondta a szövetség titkára.

A szövetség adatai szerint a fogyasztók húsvét környékén az egyébként szokásosnál kétszer több darált háztartási kekszet vásárolnak, összesen több mint 400 tonnát. Ezt a hidegen készíthető, kekszalapú édességek népszerűségével magyarázták. A sós ropogtatnivalók fogyasztása is megnő: az ünnepek idején 2 millió zacskó csipsz fogy Magyarországon, elsősorban a legnépszerűbb, hagymás-tejfölös, sajtos és paprikás ízekben.

A szövetség adatai szerint csokoládéból Magyarországon fejenként 3,2 kilogramm fogyott tavaly. Az egy főre jutó fogyasztás az EU-ban 6,5, az Egyesült Államokban pedig 5,5 kilogramm volt 2013-ban.

A Magyar Édességgyártók Szövetsége 24 Magyarországon működő édesipari vállalatot képvisel, amelyek a piac több mint 85 százalékát fedik le. A hazai édességipar egyik meghatározó szereplője, a Nestlé Hungária Kft. az idei szezonra több mint 1800 tonna húsvéti csokoládét gyártott a diósgyőri üzemében, ennek közel 90 százalékát exportra.

A Nestlé közleménye szerint évről évre nő a csokoládéfigurák iránti kereslet: 2012-ben összesen közel 3100 tonna édesség hagyta el a cég egyetlen, kizárólag üreges csokoládéfigura készítésre specializálódott gyártóegységét, 2013-ban viszont több mint 3600 tonna húsvéti és karácsonyi csokifigurát gyártottak Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, ennek fele a húsvéti szezonra készült. A Diósgyőrben készült csokifigurák a hazai boltok polcai mellett Chilétől Kanadáig, Új-Zélandtól Máltáig négy kontinens több mint húsz országában vannak jelen.

A közleményben Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé-gyár igazgatója kifejtette: a német piacra főként különlegességeket, például mentolos étcsokoládés, illetve gabonapehellyel dúsított tejcsokoládés édességet szállítanak Diósgyőrből. A csokik mérete terén is nagyot változott a piac: tíz évvel ezelőtt a 200-300 grammos nyuszikra is igény volt, az utóbbi három évben viszont az 50 gramm alatti termékek népszerűsége nőtt – közölte.

A termelés növekedésével párhuzamosan 2013-ban 32 százalékkal, 103 fővel emelkedett a munkavállalók száma a diósgyőri gyárban, ahol a különlegesebb formákat kézzel csomagolják.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.