Az NGM közleménye hangsúlyozta: az indiai multicég több vetélytárs közül választotta Magyarországot, amikor legújabb kelet-közép-európai gumiabroncsgyárának helyszínéről döntött. Az összesen 140 milliárd forintból megvalósuló gyárban a tervek szerint naponta 16 ezer személyautó- és 3 ezer haszongépjármű-abroncsot gyártanak majd – közölték.
A kormány elkötelezett a hátrányos helyzetű térségek felzárkóztatásában, ezért 48,2 millió euró közvetlen támogatással, 2,8 millió euró foglalkoztatási támogatással és 44,7 millió euró adókedvezménnyel segíti a magas munkanélküliséggel küzdő településen megvalósuló beruházást – áll a közleményben.
Az uniós végrehajtó intézmény hétfői közleményében megállapította, a támogatás megfelel az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályoknak. A brüsszeli bizottság úgy találta, hogy a Magyarország által folyósítandó támogatás kedvez a regionális fejlődésnek, esetleges versenytorzító hatásai pedig korlátozottak maradnak.
„Az Apollo Magyarország beruházási projektje a tervek szerint 975 új munkahelyet teremt Gyöngyöshalászon. Ezzel jelentősen fellendíti a régió fejlődését anélkül, hogy az egységes piac indokolatlan torzulásához vezetne” – ismertette a közlemény az Európai Bizottság versenypolitikáért felelős alelnöke, Joaquín Almunia álláspontját.
Magyarország júniusban jelentette be a beruházás támogatásának szándékát.
A beruházások volumene 21,2 százalékkal nőtt az idei év második negyedévében a múlt év azonos időszakához képest, az első negyedévi 22,6 százalékos ütem után – közölte augusztus végén a Központi Statisztikai Hivatal.
A gyár az észak-magyarországi Gyöngyöshalászon fog megépülni. Ez a térség a magas munkanélküliség, illetve az uniós átlagtól jócskán elmaradó GDP miatt az EU-előírások értelmében regionális támogatásra jogosult. Az állami támogatást a meglévő támogatási programok keretében nyújtják, ám a meglehetősen nagy összegre és a verseny torzulásának ebből fakadó fokozott kockázatára tekintettel be kellett jelenteni a brüsszeli bizottságnak, hogy az elvégezhesse az egyedi értékelést és jóváhagyást.
Az uniós testület megállapította, hogy az Apollo Magyarország anyavállalata, az Apollo Tyres Ltd. piaci részesedése a személygépkocsikhoz, könnyű tehergépkocsikhoz, tehergépkocsikhoz és autóbuszokhoz használt gumiabroncsok tekintetében a beruházást követően sem fogja elérni a 25 százalékot az Európai Gazdasági Térségben (EGT). Emellett a beruházással létrehozott termelési kapacitás a piac 5 százaléka alatt marad.