A közlemény szerint a Kékkúti Ásványvíz Zrt. önálló jogi személyként a Nestlé Waters tulajdonában állt, amely a Nestlé Csoport érdekeltségei közé tartozik. A Nestlé Csoport másik magyarországi érdekeltsége a Nestlé Hungária Kft., ennek működését a változások nem érintik – írja a cég.
A KMV Kelet- és Közép-Európa legnagyobb ásványvíz-palackozója, nagy szakértelemmel bír az ásványvízüzletágban, magyarországi piacra lépésük újabb beruházásokat jelent. A közlemény idézi Alessandro Pasqualét, a KMV vezetőjét, aki elmondta: ambiciózus növekedési terveik vannak a Kékkútival. Kiemelte az is, hogy cégük elkötelezettek a fogyasztók és a helyi tradíciók, helyi termékek iránt – a Kékkúti pedig ilyen, hiszem, termékei szerves részei a magyar tradíciónak, olyan nemzeti kincsek, amelyeket a magyarok szeretnek.
Az Európai Palackozott Víz Szövetség 2013-as adatai szerint a magyar piac a legfejlettebbek közé tartozik Európában, ahol kifejezetten magas, 119 liter az egy főre eső átlagos fogyasztás. A magyar palackozottvíz-piac pozitív trendet mutat, a 2008–2013 közötti időszakban 3,5 százalékos átlagos éves növekedést ért el.
A Kékkúti Ásványvíz Zrt. Magyarország egyik legnagyobb ásványvíz-palackozója. A cég palackozza a Theodora és a Nestlé Aquarel márkát és forgalmazza a Nestlé Waters nemzetközi márka portfólióját (San Pellegrino, Acqua Panna, Perrier). A nyilvánosan hozzáférhető cégadatok szerint a társaság 2013-as árbevétele 5,04 milliárd forint volt a 2012-es 5,41 milliárd után. A cég adózott eredménye 2013-ban 1,11 milliárd forint veszteség volt, az egy évvel korábbi 815 millió forint veszteség után.
A KMV 2008-ban kezdte terjeszkedését az európai piacokon. A 750 alkalmazottat foglalkoztató cégcsoport jelenleg a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban, valamint Ukrajnában van jelen és több mint 20 országba exportál.