Megállás nélkül roboghatnak majd át a vonatok a határon

Magyarország csatlakozik az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszerhez.

MTI
2015. 06. 23. 16:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GSM-R rendszer lehetővé teszi, hogy a vonatoknak ne kelljen megállniuk az országhatáron, sem mozdonyt, sem pedig mozdonyvezetőt nem kell cserélniük – ismertette Agárdi Ferenc.

A rendszer első fázisa egy budapesti és egy vidéki központból, 147 bázisállomásból, 1150 kilométer optikai hálózatból, valamint egy új diszpécser rendszerből áll. Az első fázisa az év végére készül el, és a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében 85 százalékos, 23 milliárd 670 millió forintos európai uniós támogatással valósul meg – ismertette a projektigazgató.

A most átadott budapesti központ párja már elkészült Székesfehérváron. Üzemzavar esetén az egyik központ át tudja venni a szükséges funkciókat a másiktól – tette hozzá a projektigazgató.

Az év végére 935 kilométer vágányhosszon elkészülő új rendszer része két európai vasúti folyosónak. Az egyik a spanyolországi Valenciából indul, és Franciaországon, Olaszországon, Szlovénián áthaladva érinti Budapestet. A másik folyosó pedig Drezdától indulva Csehországon és Ausztrián át érkezik Magyarországra, majd halad tovább Romániába.

A fejlesztés második szakaszában – várhatóan 2020-ra – 2500 kilométer hosszan épül ki a GSM-R rendszer.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.