Még négy autógyártóról derült ki, hogy többet szennyeznek

Volt olyan Honda-modell, amelyik hatszor annyi káros anyagot bocsátott ki, mint amennyit szabadott volna.

MNO
2015. 10. 10. 16:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Volt olyan Honda-modell, amelyik hatszor annyi káros anyagot bocsátott ki a „való életben”, mint amennyit szabadott volna – írta a The Guardian. A Mercedes-Benz, Mitsubishi, Mazda és Honda modelljeinek kibocsátását az Emissions Analytics mérte meg egy olyan módszerrel, mely eltér a mértékegységként szabott „laboratóriumi körülményektől”, amit az uniós központ, a NEDC határoz meg, melyen át is mentek a modellek. Az Emissions Analytics tesztelt 50 Euro-6 és 150 Euro-5 dízelmodellt is, és köztük öt olyan volt, amelyik az előírtaknak megfelelő káros anyagot hagyott maga után.

A cég vezetője, Nick Molden szerint rendszerszintű hibáról van szó. A The Guardian múlt héten számolt be arról is, hogy Renault-, Nissan-, Hyundai-, Citroen-, Fiat-, Volvo- és Jeep-modellek nitrogén-oxid-kibocsátása is túllépte az előzetesen megszabott határt. A nitrogén-oxid-szennyezettség az Egyesült Királyság számos pontján átlépte a törvényileg megengedett határt, és rengeteg egészségügyi problémát okoz a mai napig, mely több milliárd fontos terhet ró az egészségügyre – számol be a cikk.

Ezen gyártók esetében ugyanakkor nincsen bizonyíték olyan illegális tevékenységre, mint amilyen a Volkswagen esetében volt a csalást segítő szoftverrel, hiszen minden az előírások szerint történt.

Az Európai Autógyártók Szövetsége a botrány után úgy reagált, hogy egy reálisabb határt kellene húzni, mely a limitek 70 százalékkal való megemelését jelentené. A szövetséget vezető Carlos Ghosn azt is kijelentette, hogy a nitrogén-oxid-kibocsátás visszavágása 2019 előtt nem is lehetséges.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.