Több mint öt év szünet után a mai nappal visszatér a hazai autópiacra a Lada: az 1970-től a rendszerváltásig a keleti blokkban meghatározó orosz autómárka új modelljeinek értékesítése országszerte tíz márkaképviselőnél indul el, így a főváros mellett egyebek között Pécsett, Kecskeméten, Debrecenben és Békéscsabán találhatunk szalonokat. Mint az a Duna Autó Zrt. érdekeltségébe tartozó Lada Hungary Kft. sajtótájékoztatóján elhangzott, hazánk az első ország az Európai Unióban, ahová visszatérnek az oroszországi Toljattyiból származó autók.
A kínálatban kezdésként három modell lesz megtalálható: az alsó-középkategóriás Grantának lesz lépcsős hátú, ötajtós és sportváltozata is. Piacra dobják a kisautókategóriába sorolt Kalinát, valamint a 4×4-et, amely gyakorlatilag megegyezik a negyven évvel ezelőtt fejlesztett, Niva néven ismertté vált terepjáróval.
A nyugati piacra gyártott modellek mindenben megfelelnek az uniós biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak. Az új Ladák – mint ahogy várható volt – az olcsóbb árfekvésű távol-keleti márkákkal, valamint a Romániában gyártott Daciákkal és a hazai piacon régóta meghatározó Suzukival versenyezhetnek, hiszen a legolcsóbb, alapfelszereltségű modellek 2 millió forintnál is olcsóbbak lesznek. A legdrágább modell, a Granta csúcsfelszereltségű, automata váltóval, automata ablaktörlővel, négy elektromos ablakkal és korszerű biztonsági berendezésekkel ellátott változata 3,15 millió forintért lesz megvásárolható. A Lada legendásnak számító négykerék-hajtású modelljének ára 2,7 millió forint lesz, ami a terepjárók között a legolcsóbbak között van. Az AvtoVaz ezért az árért öt évig vagy százezer kilométerig vállal teljes körű garanciát, az átrozsdásodás ellen hat évig vállal felelősséget. Ezek lényegében megegyeznek a nyugati gyártók által kínált feltételekkel.
A Zsiguli, később Lada néven árult gyártmányok az 1970–80-as évek közkedvelt négykerekűi voltak. Fénykorában a magyar autópiac jelentős szeletét birtokló gyártó a rendszerváltás után megsínylette a hazánkba áramló nyugati autók megjelenését, noha a kilencvenes években még bőven volt Lada az utakon – köztük a Szomszédok teleregény Taki bácsijának legendássá vált járgánya. Az ezredforduló után aztán a szigorodó európai szabályozások és a gazdasági válság padlóra küldte a márkát. A vég napjai azok voltak, amikor 2009-ben alig több mint harminc új autót tudtak csak eladni, ezután felszámolták a Hungaroladát.