Az elmúlt években megháromszorozódott az ip-alapú telefonszolgáltatást igénybe vevő üzleti ügyfelek száma. Erre enged következtetni az Invitech Solutions által biztosított ip-mellék iránti igény alakulása, mely mára tízezres nagyságúra növekedett. Szakértők szerint mindez arra is rávilágít, hogy a vezetékes technológiák szerepe a következő években is meghatározó marad, sőt az ip-alapú üzleti telefonszolgáltatások – mint az IP Center – fejlődésével még nőhet is népszerűségük. E megoldások révén ugyanis a közepes méretű vállalkozások számára is elérhetők mindazok a lehetőségek, melyeket ez idáig csak a legnagyobb vállalatok tudtak igénybe venni. A középvállalatok körében különösen aktuális mindez, ahol már javában zajlik a jövő évi büdzsé összeállítása, a költségkímélő megoldások keresése.
2013 és 2016 között háromszorosára, tízezer körülire nőtt az IP Center-mellékek száma az Invitech Solutions ügyfélkörében. Ennek legnyilvánvalóbb oka, hogy az egyes vállalatok költségoptimalizálási listáján előkelő helyen szerepelnek az it-szolgáltatások, hiszen a gyorsan fejlődő informatikai szektorban folyamatosan bővülnek a költségkímélő megoldások. A tapasztalatok szerint komoly költségmegtakarítást hozhat akár egy telefonközpont- vagy egy videokonferencia-szolgáltatás ip-alapú kialakítása, és ez a tendencia, a telekommunikációs és informatikai megoldások felhőalapú kiszervezése a következő időszakban is folytatódik.
Az IP Center egy felhőalapon működő, modern telekommunikációs alközponti megoldás. Az üzleti ügyfelek bármikor és bárhonnan változtathatják a virtuális alközpontjuk beállításait, azaz a hívásokat folyamatosan távolról is képesek menedzselni. A rendszer elsősorban annak köszönheti népszerűségét, hogy korlátlan számú telephely kommunikálhat egymással, helyszínenként akár több ezer melléken, gyakorlatilag beruházásmentesen. A végponti telefonkészülékeket leszámítva az egész rendszer az Invitech Solutions ip-alapú központjára épül, amely az ország egyik legbiztonságosabb adatközpontjában, a Kozma utcai DataCenterben (DC10) található. Sokak szemében ezért is jelenik meg egyfajta vezetékes okostelefonként az IP Center. Ez a korszerű megoldás egyben lehetőséget biztosít a mindinkább teret nyerő „egységes kommunikáció” (unified communications – uc) jellegű megoldásoknak is, azaz hogy az üzleti felhasználók egységes platformon és felületen érjék el valamennyi általuk igényelt kommunikációs és informatikai szolgáltatást.
„Magánéletünkben már hozzászoktunk ahhoz, hogy egy szolgáltató – például bank vagy biztosító – ajánlatának kiválasztásában kényelmes, netes felületen elérhető kalkulátor segít. Úgy gondoljuk, a vállalatok esetében is hasznos, ha egy szolgáltatásnál gyorsan, saját igényeikre szabva kaphatnak tájékoztatást arról, hogy milyen megoldás lehet a leghatékonyabb számukra. Ezt a lehetőséget most az IP Center megoldásunk kapcsán tettük szabadon elérhetővé az érdeklődőknek. A netes felületünkön elhelyezett kalkulátorral az a célunk, hogy a hazai középvállalatok felismerjék: ezeket a megoldásokat szolgáltatásként is igénybe vehetik. Különösen fontos ez most, amikor a legtöbb cégnél már a jövő évi költségvetésen gondolkodnak” – nyilatkozta Kováts Péter, az Invitech Solutions középvállalati igazgatója.
Az alábbi grafikonon az imént vázolt trendek látványos alakulását követhetjük nyomon: az IP Centeren keresztül lezajló hangforgalom egyenletesen és dinamikusan növekszik.
Az Invitech Solutions jelenleg több mint 300 partnerének biztosít az IP Centerhez köthető szolgáltatást. Az ügyfélkörben végzett felmérések tanúsága szerint a különböző vállalkozások eltérő elvárásokat fogalmaznak meg az üzleti telefónia prioritásaira, de a költségoptimalizálás és az új, modern funkciók iránti igény közös nevező. Az IP Center olyan megoldás, amely lehetővé teszi a karbantartási és üzemeltetési költségek kiiktatását, a társaság ügyfeleinek körében pedig az is kimutatható, hogy így akár 30 százalékkal is csökkenhetnek a telefonálással kapcsolatos költségek. A rendszer a telefonkészülékeken kívül gyakorlatilag nem igényel új eszközöket, feleslegessé válnak a költségesen üzemeltetett korábbi alközpontok és egyéb berendezések. Az egységes ip-alapú infrastruktúra és a felhőtechnológia igénybevételével a telefonos opciókon messze túlmutató megoldások is elérhetők. Az IP Center több mint alközpont, mert olyan funkciók érhetők el egyebek közt, mint az ivr, az e-fax, a pc-alapú integráció, a távoli iroda, a szelektív hívásfogadás és a konferenciaszolgáltatások.
Az IP Center kezelése sokkal egyszerűbb a hagyományos alközpontokhoz képest, hiszen itt a felhasználók egy könnyen átlátható webes felületen keresztül tudják vezérelni, kontrollálni a kimenő és bejövő hívásaikat, amelyet természetesen bárhol megtehetnek, ahol van internetkapcsolat.
Az Invitech Solutions Magyarország egyik legnagyobb informatikai és telekommunikációs szolgáltatója. Az Invitel-csoporthoz tartozó társaság ügyfelei között közép- és nagyvállalatok, valamint közintézmények is megtalálhatók, emellett a cég a távközlési szektor több száz szereplője számára biztosít nagykereskedelmi szolgáltatásokat. A 20 éves tapasztalattal rendelkező vállalat jelenleg több mint 500 szakembert foglalkoztat, és mintegy 6000 partnerének nyújt informatikai, adatközponti, valamint felhőmegoldásokat, továbbá adatátviteli és telekommunikációs szolgáltatásokat.