Barátságosabb arcot kérnek a Budapest Airporttól

Az együttműködést hiányolja a Budapest Airport részéről a kormány. Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára szerint tűrhetetlen állapotok jellemzik a budapesti légikikötőt. A repülőtér-üzemeltető ugyanakkor azt hangsúlyozza, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Európa élvonalába tartozik.

2019. 02. 09. 12:30
Gyakran tűrhetetlen állapotok között indulnak el és érkeznek meg az utasok a magyar légikikötőbe Fotó: Katona Vanda
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyílt levelet tett közzé a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára az Airportal.hu légiközlekedési szakportálon. Schneller Domonkos egyéni hangú, érzelemmel átitatott vitairatában úgy fogalmaz: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren „mi, magyarok mintha kevésbé lennénk fontosak. Mintha a kétsebességes Európa leállósávjában vesztegelnénk. Nekünk nem jár építészeti minőség, nem jár tiszta vécé és benne szappan, papír, tisztaság. Nekünk bádogváros, karám jár, folyamatos és bosszantó zsúfoltság mindenütt. Nekünk babakocsival vagy csomagokkal is csak a lépcsőzés jár a karámig vagy a karámtól a kijáratig, se lift, se mozgólépcső, ahogy bárhol Európában.”

A helyettes államtitkár sajtónyilatkozatában meg is magyarázta, mi a kifogása a Budapest Airport fejlesztési tevékenységével kapcsolatban. Mint mondta, a főváros XVIII. kerülete a BKK-val és a Fővárosi Önkormányzattal megírt egy, az egész térségre vonatkozó fejlesztési koncepciót 2014-ben. A reptér jelenlegi fejlesztési koncep­ciója azonban ezzel köszönőviszonyban sincs, és a reptér vezetését nem különösebben érdekli, hogy a kormány vagy az önkormányzat mit tervez a térséggel.

Úgy vélte, hogy a jelenleginél sokkal mélyebb együttműködésre lenne szükség, hiszen itt kormányzati beruházások várhatók a jövőben, amelyeket mindenképpen összehangoltan kell végrehajtani. Schneller Domonkos elmondta: már hosszabb ideje és rendszeresen jelzik a problémákat a Budapest Airportnak. Évek óta fennálló tűrhetetlen állapotok között indulnak el és érkeznek meg a magyar főváros légikikötőjébe az utasok. Pedig a repülőtér Budapest kapuját jelenti. Ezt jelentette a vizes világbajnokságon, ezt fogja jelenteni a futball Európa-bajnokság alatt és minden turisztikai szezonban – sorolta az államtitkár.

A kormány által kezdeményezett beruházások esetében az utasok érdekeit tartják szem előtt, a minél gyorsabb és kényelmesebb bejutást, és szeretnék tárgyalóasztalhoz ültetni a Budapest Airportot annak érdekében, hogy hangolják össze a saját beruházásaikat az állam és a főváros által tervezett beruházásokkal – mondta az Infostart.hu hírportálnak Schneller Domonkos.

Gyakran tűrhetetlen állapotok között indulnak el és érkeznek meg az utasok a magyar légikikötőbe
Fotó: Katona Vanda

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az utasforgalom növekedését tekintve Európa élvonalába tartozik – jelentette ki Hardy Mihály. A Budapest Air­port (BA) kommunikációs igazgatója az Echo TV műsorában reményét fejezte ki, hogy idén tovább növelik a már elért színvonalat. Hardy Mihály jelezte: azt szeretnék, hogy az utasoknak még kényelmesebb és zökkenőmentesebb legyen az egyébként stresszesnek számító repülős utazás.

A műsorvezető érdeklődésére a BA kommunikációs igazgatója a hosszú távú fejlesztésekről szólva elmondta: 2023 végén szeretnék átadni az újabb terminálépületet, amely a folyamatosan növekvő utasforgalmat szolgálja majd ki. Csak erre a célra 225 milliárd forintot különítettek el az üzemeltető cég tulajdonosai.

Ám a repülőtérnek addig is működnie kell, ezért a rövid távú terv az, hogy hat és fél milliárd forintból további fejlesztéseket valósítanak meg. A BUD plusz elnevezésű projekt összességében 70 különböző szervezési, technológiai és beruházási programból áll. Ebben a jelenlegi keretek között próbálják zökkenőmentesebbé tenni az utasoknak a forgalmat – fejtette ki a kommunikációs igazgató.

Amellett, hogy a korábban bejelentett mosdófejlesztést végrehajtják, a Budapest Airport automata csomagfeladókat állít üzembe, először tesztüzembe. A repülőtér új hangosbemondó rendszert telepít, amely a mostani élő szavas bemondásnál jobb minőségű rendszer lesz. Az A és B oldalon is egy új utasbiztonsági ellenőrző sort alakítanak ki, emellett meghosszabbítják a röntgensorokat, hogy egyszerre több embert tudjanak kiszolgálni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.