Kevésbé a tárgyak, mint inkább az élmények iránt érdeklődnek a magyar fogyasztók, ha kedvezményes vásárlási lehetőséggel találkoznak – derül ki a piacvezető Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből, amely arra kereste a választ, milyen fogyasztási szokások jellemzők akkor, amikor ajándékot keresünk a szerettünknek. A legtöbben azt vallják, a születésnap a legfontosabb ünnep, amelyet méltóképpen, ajándékkal is meg kell ünnepelni.
Változtak a szokások: manapság a legtöbben az interneten keresgélnek ajándékot, csupán minden harmadik vásárló kutat az üzletekben, de az ajándékozásnál alapvetően mindenki arra törekszik, hogy örömöt okozzon, sokaknak az ár is csak másodlagos szempont.
A 30 év alattiak tudatosabbak: gyakori, hogy pontosan megjelölik, mit szeretnének kapni ajándékba – ehhez képest a 30 év fölöttiek csupán harmada „utazik” valamilyen konkrétumra, de az a nagy többségre jellemző, hogy a meglepetés ténye hozzáadott értéket jelent számukra. Úgy tűnik, a tárgyi ajándékokkal sokan mellényúlnak, erre utal, hogy a kutatásban részt vevők majdnem fele adott már túl a születésnapjára kapott árucikken.
Éppen ezért előtérbe kerültek az élmények, amelyekre évről évre több pénzt tudnak áldozni a magyarok.
A többség az utazásokat (wellnesst, velencei utazást, londoni hétvégét) részesíti előnyben, a szeretteikkel megélt kikapcsoló élményeket. Ezek közül népszerűek az extrém lehetőségek is, mint a sportautó-vezetés vagy a szélcsatorna-repülés, és sokan örülnek speciális kívánságok teljesítésének, illetve vásárlási utalványnak és a saját kezű ajándéknak is. – Az élményajándékok évről évre nagyobb teret hódítanak – jelezte Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapító-tulajdonosa, aki korábban azt nyilatkozta lapunknak, hogy értékesítéseik alapján elmondható: a magyarok inkább a hazai élményekre, a nemzeti értéket megjelenítő szolgáltatásokra, a vidéki Magyarország megismerésére, illetve Budapest felfedezésére, továbbá minőségi termékekre, autentikus programokra vágynak.