A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) elkészítette a magyar divatipar fejlesztésére irányuló stratégiai munkaanyagát, amelynek célja, hogy Magyarország a régió divatközpontjává váljon. Az ügynökség most a kormány-előterjesztés összeállításán dolgozik – közölte az MDDÜ az MTI-vel. A közlemény idézte Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét, aki kifejtette: hat fő stratégiai pillér köré szerveződik a magyarországi divatágazat újbóli fellendítése. Ezek a szakmai koordináció erősítése, hatékonyabb iparági marketing, a magyar divatipari termékek kereskedelmi és exportlehetőségeinek javítása, a minőségi gyártás, valamint a nemzetközi színvonalú oktatás.
Az MDDÜ a más ágazatokkal történő együttműködésre is nagy hangsúlyt helyez, ezért kötött stratégiai megállapodást még márciusban a Hiventures állami kockázati tőkebefektetővel. Mindez a magyar divat- és dizájnipar fellendítését, valamint egy értékteremtő magyarországi divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítását szolgálja.
Az MDDÜ egyfajta koordinációs központként segíti a különböző szereplők közötti információcserét, az együttműködési lehetőségek feltárását. Idetartozik a divatdiplomácia is, amelynek célja a stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatipari központjaival. Példaként az MDDÜ és az olasz Camera Nazionale della Moda Italiana között létrejött megállapodást említette, amelynek értelmében az olasz nemzeti divatkamara három éven át többek között mentorprogram segítségével támogatja a magyar divatipar fejlesztését.