- Lánczi Tamással, a XXI. Század Intézet igazgatójával történt előzetes egyeztetéseink alapján nyilatkoztam azt a Magyar Nemzetnek kedden, hogy az üzletek vasárnapi nyitvatartásával kapcsolatban felmerült változtatásról a lakosság véleményét a XXI. Század Intézet segítségével mérjük fel. Ezt jeleztem a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának hétfői ülésén is – mondta a Magyar Nemzetnek Palkovics Imre, a Munkástanácsok elnöke. Hozzátette: erről megállapodással még nem rendelkeztek, további tárgyalásokat helyeztek kilátásba. Azonban úgy tűnik, hogy az intézet a Magyar Nemzet cikkének megjelenése után, szerdán elállt ezen szándékától. Arra hivatkoztak, hogy nem vállalnak közvélemény-kutatási tevékenységet – magyarázta Palkovics Imre.
Szerdán az jelent meg lapunkban, hogy összefogás körvonalazódik a kiskereskedelemben az áruházak vasárnapi nyitvatartásának lehetséges rövidítéséről. Palkovics Imre ebben a cikkben úgy fogalmazott: „A legfontosabb közös célunk, hogy a vásárlók számára is kedvező megállapodás szülessen. Ennek érdekében a XXI. Század Intézettel már zajlanak az egyeztetések egy, a lakosságot és a piacot reprezentatív módon vizsgáló felmérésről.” Ehhez képest a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány szerda délben közleményt adott ki, amelyben azt állította: a Magyar Nemzetben olyan hír jelent meg, miszerint az intézet már készíti a felmérést. Ezt álhírnek titulálták, holott lapunknak csupán az erről szóló tárgyalásokról nyilatkozott az érdekvédelmi szervezet vezetője.
Palkovics Imre kiemelte: az ügy szempontjából a legfontosabb az, hogy a konzultációs ülésen a munkaadók és a munkavállalók képviselői elfogadták azt a javaslatot, hogy a szakmai szövetségektől független, professzionális piackutató cégnél rendelik meg a lakosság és akár a munkavállalók felmérését, mert annak eredménye kulcsfontosságú lesz a nyitvatartás önkéntes szabályozásához, illetve a további tárgyalásokhoz. – Számos közvéleménykutató cég van, természetesen meg fogjuk találni a mindenki számára elfogadható, alkalmas partnert ehhez a feladathoz, mert a legfontosabb a vásárlók bevonása az ágazati egyeztetésekbe – mondta a Munkástanácsok vezetője.