Csaknem 6,5 milliárd dollár extra kiadást prognosztizál az első féléves pénzügyi jelentésében a Boeing amerikai repülőgépgyártó a 737 Max repülési tilalmával kapcsolatban. A chicagói székhelyű gyártó a távirati irodához eljuttatott közleményében azt írta, a kötbérek, büntetések, kártérítések és az engedélyeztetés, valamint az újratervezés becsült költségei elérik a 4,9 milliárd dollárt, de a teljes összeg csak évek múlva derül ki.
Mivel a társaság az átadási tilalom miatt kénytelen volt a havi gyártási mennyiséget csökkenteni, megugrott az előállítás költsége is, ami újabb 1,7 milliárdos kiadást jelent. A már elkészült és Rentonban, valamint Seattle-ben tárolt 737 Maxek átadása több negyedéven keresztül is elhúzódhat a társaság szerint.
A Boeing számításai szerint a típusok legkorábban a negyedik negyedév elején, októberben állhatnak vissza forgalomba, de a pontos dátum még bizonytalan. A Maxeket áprilisban parancsolta földre az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, majd az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság, miután a típus két példánya is lezuhant: tavaly októberben a Lion Air JT610-es járata a Jáva-tengerbe zuhant, idén áprilisban pedig az Ethiopian Airlines ET302-es járata csapódott a földbe nem sokkal a felszállás után. A balesetek az eddigi elemzések szerint összefüggésbe hozhatók a Boeing hibásan működő átesésvédelmi rendszerével. A társaság július 24-én hozza nyilvánosságra első féléves pénzügyi jelentését.