Rákaptunk a kölcsönautókra a tulajdonlás helyett

Ezért jó ötlet az autómegosztás, mert így a járművek kihasználtsága nagyobb, így kevesebb gépkocsi is elég ugyanakkora mobilitási igény lefedésére.

2019. 08. 28. 7:34
Megkétszereződhet a bérelhető gépkocsik száma Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A budapesti autómegosztók járműveinek száma megkétszereződhet, és a Drive Now nem tartja versenytársnak az elektromosroller-megosztó vállalkozásokat – mondta el lapunk kérdésére Fischer Péter. A Drive Now Magyarország ügyvezetője emlékeztetett, hogy a családi tulajdonban lévő autók az idő több mint kilencven százalékában parkolnak.

Ezért jó ötlet az autómegosztás, mert így a járművek kihasználtsága nagyobb, így kevesebb gépkocsi is elég ugyanakkora mobilitási igény lefedésére. Fischer Péter felhívta a figyelmet egy másik ellentmondásra is: miközben a járműmegosztók percdíjat kérnek a felhasználóktól, a zsúfolt városi közlekedésben ezek ugyanúgy araszolnak a dugókban, mint a többi.

Megkétszereződhet a bérelhető gépkocsik száma
Fotó: Mirkó István

Ezért nem meglepő, hogy a Drive Now 17 ezer felhasználójának legnagyobb része, hatvan százaléka szabadidős célra használja a közautót (vagyis este és hét végén bérli), és csak negyven százalékuk jár vele munkába.

A Drive Now tizenkét európai városban indította el car sharing szolgáltatását, mielőtt Budapestre jött volna. A korábbi tapasztalataik alapján fele akkora teljesítményt prognosztizáltak Budapesten, mint ami az első négy hónap alapján megvalósult – mondta az ügyvezető.

A magyar fővárosban jelenleg három autómegosztó szolgáltató működik összesen mintegy ezer gépkocsival. Ennek a flottának a mérete akár megduplázódhat, mert van rá fizetőképes kereslet, valamint mert a cégek folyamatosan növelik a működési területüket.

A Drive Now azon dolgozik, hogy hamarosan az agglomerációt is bekapcsolja. Kérdésünkre, hogy a közelmúltban indult elektromosrobogó-megosztókat versenytársnak tekintik-e, Fischer Péter nemmel válaszolt.

Mint mondta, a megosztásos autózás nem a gyaloglással, a tömegközlekedéssel, a kerékpározással vagy más elektromos közlekedési eszközökkel, hanem jellemzően a saját autó használatával áll versenyben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.