Újra felfedezte a nyúlhúst a magyar fogyasztó

Az elmúlt években sikerült elérni, hogy a legtöbb hazai áruházlánc kínálatában megjelent a nyúlhús, a boltok polcain napi fogyasztási cikként elérhető a termék.

2019. 08. 25. 12:41
Varga Tibor;
A hústermék jelentős része ma még az exportpiacokra készül Fotó: H. Szabó Sándor Forrás: MTI/H. Szabó Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentősebb elmozdulás történt a hazai nyúlhúskeresletben, az elmúlt évben mintegy 260 tonnányi terméket adtak el a vágóhidak a kereskedőknek.

Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke a Magyar Nemzetnek elmondta: szinte a nulláról nőtt ekkora szintre a kereslet, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a szervezet három évvel ezelőtt az Agrárminisztériummal és az Agrármarketing Centrummal karöltve fogyasztásösztönző kampányt indított.

– Az elmúlt években sikerült elérnünk, hogy a legtöbb hazai áruházlánc kínálatában megjelent a nyúlhús, a boltok polcain napi fogyasztási cikként elérhető a termék.

Így a vásárlók nap mint nap találkozhatnak a külpiacokon igencsak keresettnek számító áruval – emelte ki.

A termelés jelentős része ma még exportra kerül, a hazai fogyasztás alig egy-két százalékot tesz ki. A szakember szerint ezt az arányt a következő években négy-öt százalékra lehetne növelni. A legnagyobb felvásárlók közé tartozik Svájc, Németország és Olaszország. Juráskó Róbert szerint ezeken a piacokon igencsak keresett a magyar nyúl; nagy előnyünk, hogy az ágazati szereplők elmúlt években végrehajtott fejlesztéseinek köszönhetően nagyon kedvezők az állatjóléti feltételek az országban. Többek közt a belpiaci fogyasztás ösztönzésének eredményeként a termelés is nőtt, a nagyüzemi nyúltartás mintegy hét százalékkal

bővült az elmúlt évben. A terméktanács célja pedig az, hogy a jelenlegi három-négymillióról 2022-re hétmillióra emelkedjen a vágónyulak száma az országban.

A hústermék jelentős része ma még az exportpiacokra készül
Fotó: MTI/H. Szabó Sándor

– A kampány egyik célja az volt, hogy megismertesse ezt a rég elfeledett alapanyagot a fogyasztókkal, hiszen a nyúlhúsnak az íze mellett az élettani hatásai is kiemelkedők – hívta fel a figyelmet Juráskó Róbert.

Nem véletlen, hogy a hazai termelés mintegy harminc százalékából bébiétel készül, a csecsemők ugyanis ezzel a könnyen emészthető fehérjeforrással találkozhatnak először. A gyermekek mellett az időseknek és a betegeknek is számos előnnyel jár a nyúlhús fogyasztása, ahogyan a sportolók fehérjeszükségletét is tökéletesen kielégítheti.

A kampánynak számos eddigi állomása volt, különböző receptfüzeteket készítettek, blogot indítottak a szakemberek, az idén pedig a Balaton partján népszerűsítették az üdülők körében a nyúlhúst. Sokan ugyanis nem ismerik a nyulat, a háziasszonyok pedig nem tudják, hogyan kell feldolgozni a magas fehérje- és alacsony zsírtartalmáról ismert húsfélét.

– Fontos, hogy megismertessük a fogyasztókkal ezt az értékes alapanyagot, amelyet nagyon könnyű ízletesen elkészíteni – mutatott rá Juráskó Róbert. Az árakkal kapcsolatban jelezte, bár a nyúl értékes részeit a kacsánál és a libánál kicsit drágábban lehet megvásárolni, azonban az egyszerű vásárlónak sem megfizethetetlen termék. Ráadásul az áruházláncok rendre akciókat hirdetnek, amelyeknek köszönhetően olcsóbban hozzájuthatnak a vásárlók az előre csomagolt nyúlhúshoz.

Bár az egész nyúl kétezer forint körül kapható, bizonyos részei már 500 forintért elérhetőek. Az elnök szerint az akció másik célja az volt, hogy a nagyüzemi termelés mellett elősegítse a háztáji nyúltartást. Ezzel ugyanis főként az elszegényedett, hátrányos helyzetű régiókban élők értékes fehérjeforrással tudják ellátni a családjaikat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.