Innovatívak a hazai családi cégek

A kutatás-fejlesztésnek kiemelt szerepe van abban, hogy a családi vállalatok lépést tudjanak tartani a többi nagyvállalat fejlődésével. Hazánkban tavaly történelmi csúcsot ért el a K+F ráfordítás, azonban ezzel még mindig csak az EU középmezőnyében vagyunk — állapította meg a K&H családi vállalatok felmérése.

Munkatársunktól
2019. 09. 05. 15:44
A korszerű technológia a kisebb műhelyekben is megjelent Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly történelmi csúcsot ért el a GDP arányos K+F ráfordítás. A további növekedésben kiemelt szerepe lehet a családi vállalatoknak, hiszen a cégek több mint kétharmada családi tulajdonban van. A K&H családi vállalatok kiválósági díj ezért idén új, innovációs kategóriával bővül. A K&H negyedik alkalommal keresi azokat a családi cégeket, amelyek az üzleti szektornak példát mutathatnak a generációváltás sikeres levezénylésében, a hosszú távú fenntartható működésben, a társadalmi felelősségvállalásban, valamint idei újdonságként az innováció területén tett törekvéseikkel.

A KSH legfrissebb jelentése szerint tavaly történelmi csúcsra ért a kutatás-fejlesztési (K+F) ráfordítás: 2018-ban ugyanis közel 630 milliárd forint volt az erre fordított összeg, ami a GDP 1,49 százalékának felel meg. Ilyen magas arányra a rendszerváltás óta nem volt példa.

– A K+F ráfordításoknak kiemelt szerepük van, hiszen ez az ország versenyképességének egyik mutatója, emellett pedig kulcsszerepe van a felzárkózásban is. A mostani szám örvendetes, de egyúttal azt is látni kell, hogy a jelenlegi aránnyal egyelőre még csak az Európai Unió középmezőnyében szerepelünk. Mivel hazánkban a családi vállalatok száma meghatározó – a KPMG European Family Business Barometer felmérése alapján ugyanis a vállalatok mintegy hetven százaléka ilyen vállalat –, kiemelt szerepük van az ország innovációs teljesítményében – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

A korszerű technológia a kisebb műhelyekben is megjelent
Fotó: Éberling András

A kutatás-fejlesztésnek nemcsak az ország versenyképességének növelésé­ben van kulcsszerepe, hanem abban is, hogy a családi vállalatok lépést tudjanak tartani a többi nagyvállalat fejlődésével. Ehhez elengedhetetlen a pia­ci trendek feltérképezése és követése, a folyamatos fejlesztés, a digitalizáció és az innovatív megoldások alkalmazása. Emellett az is fontos, hogy az idősebb generáció nyitott legyen a fia­talabb munkavállalók újító ötleteire.

– A kutatás-fejlesztésnek kiemelt szerepe van a fenntartható növekedésben. Az OECD felmérése szerint a magyar cégek ugyan élnek a digitalizáció adta lehetőségekkel, sok esetben viszont az csak egy-egy speciális területet érint, ami nem feltétlenül alkalmazható a cég egészén – mondta el a szakember.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.