Csütörtökön kezdik el az állványok építését, azonban már tegnap találkozhattak az utasok az előkészületek nyomaival. Az állványzathoz szükséges anyagok kiszállítása azonban még nem érinti az utasáramlási útvonalakat a csarnokban – közölte a vasúttársaság.
A november 4-ig tartó első ütemben a pénztárcsarnokban az első hat ablak működik, és csak a ceglédi folyosó (gyorsétterem felőli bejárat) és a vágánycsarnok felől lesz megközelíthető. Ezzel egy időben a szomszédos márványcsarnokban a peron felőli üvegfal üvegezését és festését is elkezdik.
November 5–8-ig a terem közepén zárnak le egy részt, ebben az időszakban a ceglédi folyosó, a vágánycsarnok és a külső vágányok (14–17. vágány) felől is lehetséges az átjárás. Abban az időszakban a 3–6-os pénztárfülkék előtti terület lesz lezárva. November 11–18-ig csak a külső vágányok és az Eiffel tér felőli bejáraton lehet a 5–9-es pénztárablakokat elérni.

Fotó: Bach Máté
Ezt követően még kiegészítő munkákat végeznek december közepéig. A védőtető elkészülte után a pénztárcsarnokba ismét a megszokott irányokból juthatnak be az utasok. Az állványépítés idején – és a MÁV-Start terve szerint, a jövőre kezdődő tetőfelújítás ideje alatt is – a pénztárak egy része folyamatosan és biztonságosan megközelíthető marad, a csarnok mindennap 6 órától 19.30-ig tart nyitva. Az állványozást munkanapokon a nyitvatartási időn kívül fogják végezni. A korlátozásokat és az utasok számára a közlekedési útvonalakat szalagokkal, kordonokkal és táblákkal is jelölik.
Mint a Magyar Nemzetben korábban beszámoltunk róla, a vasúttársaság közbeszerzést hirdetett a csarnok rekonstrukciójra. Ebből kiderül, hogy a Nyugati pályaudvar történelmi állomásépületének felújítása a kritikus állapotú tetőszerkezet javításával veszi kezdetét. A munkálatok idején fél évre lezárják a pályaudvar fém-üveg csarnokát, amely beázik, ezért a teljes héjazatot kicserélik és a szerkezetét is megerősítik.
A pályaudvar többi része üzemel a felújítás idején. A Keleti és a Nyugati pályaudvar felújításának előkészítésére a MÁV Zrt.-nek európai uniós forrásai vannak – mondta korábban Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója.